شروع عملیات آبرسانی به سه روستای کم برخوردار قزوین

به گزارش علی آباد جدید، مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از شروع عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای کنگاور، چمن و یمقان دهستان چوقور طارم سفلی اطلاع داد.

شروع عملیات آبرسانی به سه روستای کم برخوردار قزوین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجتبی مهاجری اضافه نمود: عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال آب شرب روستای کنگاور به طول پنج کیلومتر از طرح های مصوب قرارگاه که با همکاری شرکت آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی روستای کنگاور با هدف تامین آب شرب بهداشتی برای 25 خانوار ساکن آغاز شده و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه نمود: این روستا تا به امروز خط انتقال آب شرب نداشت و با تانکر از چشمه های مجاور روستا، آب شرب مورد احتیاج آن تامین می شد و به همین دلیل بیشتر جمعیت روستا به شهر مهاجرت نموده بودند.

مهاجری اعلام کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب شرب روستای چمن نیز که در سال گذشته کلنگ زنی شده و به علت برودت هوا و فصل زمستان متوقف شده بود، آغاز شد که تا 45 روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه نمود: مخزن آب شرب روستای چمن به حجم 100 متر مکعب، وظیفه آب رسانی بهداشتی برای 150 خانوار این روستا را برعهده دارد و تا قبل از آغاز اجرای این مخزن، اهالی روستا از یک مخزن فرسوده، قدیمی و کوچک استفاده می کردند.

مهاجری گفت: این طرح با همکاری آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی مردم انجام می گردد.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران در ادامه اضافه نمود: علاوه بر ساخت مخزن، خط انتقال آب شرب روستای چمن نیز به طول هزار و 800 متر از چشمه تا مخزن نیز انجام می گردد.

این مسئول گفت: عملیات اجرایی آب بند روستای یمقان با هدف احیای چشمه های زیرزمینی و سیراب شدن سفره های زیرزمینی و همچنین تامین آب کشاورزی اهالی در فصول کمآب نیز آغاز شده و تا 2 ماه آینده قابلیت بهره برداری دارد.

وی اضافه نمود: با اجرای این طرح حدود 60 هزار متر مکعب آب برای استفاده در فصول کم آب برای احیای باغ ها و زمین های کشاورزی پایین دست روستا ذخیره می گردد و بیش از 50 هکتار از باغ ها و زمین های کشاورزی این روستا با آغاز این طرح احیا می شوند.

مهاجری گفت: این طرح با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، قرارگاه پیشرفت و مردم انجام می گردد و سالانه در اشتغال مستقیم و رونق محصولات کشاورزی تاثیر مستقیمی دارد.

وی اضافه نمود: تمامی طرح های زیرساختی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی مصوب و اجرا می نماید با مشارکت سه جانبه قرارگاه، دستگاه اجرایی مربوط و مردم برای برطرف مسائل زیربنایی روستا است و با اجرای این طرح ها از مهاجرت اهالی روستاها به شهر جلوگیری شده و حتی سبب مهاجرت معکوس به روستاها می گردد.

این مسئول اضافه نمود: یکی از مسائل عمده روستاهای کم برخوردار، کمبود یا نداشتن آب شرب روستایی و آب کشاورزی است که سالانه باعث از بین رفتن باغ ها و زمین های کشاورزی می گردد که با ورود قرارگاه به این مساله سبب احیای روستاها خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1157

به "شروع عملیات آبرسانی به سه روستای کم برخوردار قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات آبرسانی به سه روستای کم برخوردار قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید