آلمان توپ را برای احیای برجام به زمین ایران انداخت

به گزارش علی آباد جدید، وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به آنچه احتیاج است از سوی آمریکا برای به نتیجه رسیدن گفت وگوهای وین انجام گردد، از ایران خواست به کوشش های دیپلماتیک برای احیای برجام سرعت ببخشد.

آلمان توپ را برای احیای برجام به زمین ایران انداخت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) بدون اشاره به ضرورت پایبندی طرف های غربی به تعهداتشان در برجام از ایران خواست کوشش های دیپلماتیک خود برای احیای توافق هسته ای سال 2015 را سرعت ببخشد.

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، او در سخنرانی خود در کنفرانس سالیانه سفرای آلمان در برلین گفت: اکنون امیدواریم ایران به سرعت اراده سیاسی لازم را برای حرکت دادن این مذاکرات به سوی خط خاتمه به کار گیرد.

پیشتر ماریا آدِبار سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن اشاره به پیشرفت مناسب مذاکرات وین، گفت مسائل مهم هنوز برطرف نشده اند.

آدبار طی نشست خبری روزانه در برلین شرح داد: در کل، می توان گفت که شرایط در وین به خوبی پیش می رود اما در حوزه های مهم بسیاری، سوالاتی وجود دارد که باید شفاف سازی شوند واینکه آن سوالات مهم هستند.

وی با بیان اینکه مباحثات بسیار بسیار فشرده ای در وین با تمرکز روی موانع مهم و مشخص کننده در حال اجرا شدن است، گفت: هر دو طرف (ایران و آمریکا) باید به نوبه خود گام هایی را درخصوص فعالیت های هسته ای و برداشتن تحریم ها انجام دهند تا توافق احیا گردد.

در حال حاضر، دولت آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است در کوشش است به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین زمینه های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی برطرف کند. مقام های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف نموده اند اما تا به امروز از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده اند و برگزاری پنج دور مذاکرات فشرده برای احیای برجام تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1800

به "آلمان توپ را برای احیای برجام به زمین ایران انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان توپ را برای احیای برجام به زمین ایران انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید