آمار مسافران چهار بندر آب رفت!

به گزارش علی آباد جدید، با وجود تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی بر لزوم افزایش توان مسافری بنادر ایران، آمارهای جدید نشان می دهد در شش ماهه نخست امسال بنادر بزرگ ایران نتوانستند توفیق خاصی در افزایش تعداد مسافرانشان رقم بزنند. موضوعی که می تواند در فضای رقابتی موجود با کشورهای منطقه اوضاع ایران را قدری به هم بریزد.

آمار مسافران چهار بندر آب رفت!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا از اصفهان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، در طول سال های گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس کوشش کردند با به وجود آوردن فضای متناسب با سلیقه گردشگران از بنادر خود در کنار استفاده تجاری، استفاده توریستی نمایند. موضوعی که با استقبال نسبی مسافران همراه شده و توانسته آن ها را در این حوزه با پیشرفتی قابل توجه روبه رو کند.

در ایران اما با وجود آنکه بستر بالقوه قابل توجهی برای افزایش سفرهای دریایی وجود دارد و در این حوزه وزیر راه و شهرسازی نیز نگاهی مثبت به این فرآینده داشته و حتی از لزوم جدیت در پیگیری طرح های مسافران دریایی سخن گفته اما آمارها نشان می دهد ایران برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه باید اقداماتی جدید به کار بندد.

بر اساس آن چه سازمان بنادر اعلام نموده مانند سال های قبل، بندر قشم صدرنشین بنادر مسافرتی ایران است اما با این وجود حتی آمار این بندر نیز نسبت به سال گذشته کاهشی 3 درصدی را به ثبت رسانده و به عدد 7 میلیون و 564 هزار نفر رسیده است.

بندر شهید حقانی نیز که دومین بندر از نظر تعداد مسافران دریایی به حساب می آید در امسال کاهشی 2 درصدی را به ثبت رسانده است. بندر بوشهر نیز که سومین بندر پرترافیک مسافری ایران به حساب می اید در امسال کاهشی 7 درصدی را تجربه نموده است و در کنار آن ها بندر خرمشهر نیز با جابه جایی تنها 26 هزار مسافر حدود 1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش آمار به ثبت رسانده است.

هرچند آمارها نشان می دهد در امسال 3 بندر گناوه، لنگه و باهنر توانسته اند افزایش تعداد مسافران دریایی را به ثبت برسانند اما با توجه به موضوع جدی دو بندر قشم و حقانی در جابه جایی مسافران و کاهشی شدن آمار آن ها شرایط نشانه از آن دارد که بنادر ایران در امسال نتوانسته اند جذابیت های لازم را برای مسافران دریایی به وجود بیاورند.

اگر به این موضوع، عدم استفاده از دریای خزر برای اهداف مسافری را نیز اضافه کنیم تعیین می گردد که آب های ایران هنوز نتوانسته اند در کنار راه اندازی ظرفیت های تجاری خود به حوزه توریسیتی و گردشگری ورود نمایند.

آب های ایران چه از جنوب که با توجه به اتصال به دریایی آزاد توانایی جذب گردشگران بین المللی را دارند و چه به وسیله آب های شمال که مسافران کشورهای حاشیه خزر را جذب می نمایند، می توانند به عنوان یک مرکز جدی مسافری در منطقه شناخته شوند و این موضوع قطعا احتیاج به برنامه ریزی و تغییر روینمودها در عرصه های کلان دارد. عرصه هایی که در صورت تغییر نکردن همچنان آمار مسافران دریایی را کاهش خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 759

به "آمار مسافران چهار بندر آب رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مسافران چهار بندر آب رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید