اختصاص 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای راه اندازی اقامت گاه بوم گردی در قزوین

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در قزوین اختصاص می یابد.

اختصاص 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای راه اندازی اقامت گاه بوم گردی در قزوین

به گزارش خبرنگاران ، محمدعلی حضرتی در جلسه شورای اداری الموت غربی با اشاره به اینکه بخش الموت غربی از حیث دارا بودن منازل روستایی قدیمی دارای صندلی ویژه ای است، افزود: به افرادی که متقاضی راه اندازی اقامتگاه بوم گردی باشند دولت علاوه بر پرداخت 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض وام های کم بهره با سود 4 درصد تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می نماید.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری با اقامت گره خورده است، افزود: داشتن اقامت گاه علاوه برجذب گردشگران رونق گردشگری را به همراه دارد.

حضرتی با بیان اینکه ثبت آثار طبیعی و تاریخی و آیین و رسوم ازجمله برنامه های پیش بینی شده در زمینهٔ رونق اقتصاد گردشگری است از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها خواست تا در جمع آوری و ثبت این آثار همکاری نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حفظ اصالت فرهنگی را لازمه حفاظت و بهره برداری از جاذبه های تاریخی دانست و ادامه داد: راه اندازی تعاونی های گردشگری ازجمله برنامه هایی است که زمینه رونق گردشگری را به عنوان سومین اقتصاد جهان فراهم می نماید.

حضرتی همچنین از برپایی چشم انداز روستایی استان در سطح ملی در دی ماه سال جاری اطلاع داد و افزود: در حوزه گردشگری نباید فقط به خام فروشی اکتفا کرد، بلکه در کنار جاذبه های تاریخی باید برپایی جشنواره ها، آداب ورسوم، محصولات کشاورزی، سوغات، صنایع دستی و مردم شناسی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 871

به "اختصاص 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای راه اندازی اقامت گاه بوم گردی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای راه اندازی اقامت گاه بوم گردی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید