اخطار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران به فروشندگان مجوز تور

به گزارش علی آباد جدید، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اخطار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران به فروشندگان مجوز تور صورت گرفت.

اخطار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران به فروشندگان مجوز تور

داستان چیست؟

شناسایی تورهای غیرمجاز و آژانس های بدون تابلو از اواسط سال جاری شروع شد. این طرح هر سال در آستانه شروع فصل سفر در ایران به صورت مقطعی و بدون نتیجه اجرا می گردد. حتی بخشی از این تورها در فضای مجازی شناسایی شده اند، اما برخورد قاطعی با آنها صورت نمی گیرد.

حالا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران که در مقیاس کشوری بیشترین تعداد آژانس و تور را دارد، در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی در بخشنامه ای به دو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد که این بار قرار است سراغ فروشندگان و صادرنمایندگان مجوز به مجریان غیرقانونی تور بروند.

در این بخشنامه آمد بدنبال گزارش های دریافت شده، آنالیز ها و نظارت های بعمل آمده از مبادی برگزاری تورهای داخلی، تعیین شد بعضی از دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری به نحوی به واگذاری و صدور مجوز سفر برای افراد، سایت ها و صفحات مجازی برگزارنماینده تورهای گردشگری غیرمجاز اقدام می نمایند.

با یادآوری بند الف از ماده یک فصل اول آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی (صرفا دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهره برداری بند ب مجاز به ارائه خدمات گردشگری از جمله برگزاری تورهای گردشگری هستند) به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری اعلام می نماید در صورت مشاهده هر گونه واگذاری و یا صدور مجوز، صدور فهرست بیمه و ارائه مدارک تور برای افراد، سایت ها و صفحات مجازی صدرالاشاره پرونده شرکت برای تصمیم گیری بعدی به کمیسیون فنی نظارت بر غملکرد دفاتر حواله می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1615

به "اخطار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران به فروشندگان مجوز تور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران به فروشندگان مجوز تور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید