استفاده ابزاری بعضی دولت ها از کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، عمر سلیمان (Omar Soliman) نویسنده و تحلیلگر آمریکایی و رئیس مؤسسه اسلامی یقین در آمریکا مطلبی را در مورد استفاده ابزاری سران بعضی دولت ها از ویروس کرونا برای تشدید اسلام هراسی و تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان، منتشر نموده است.

استفاده ابزاری بعضی دولت ها از کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی

وی می نویسد: بحران شیوع کرونا موجب شده است تا سیاستمداران بعضی کشورها از آن به عنوان ابزاری برای گسترش اسلام ستیزی و تشدید موج اسلام هراسی بهره برداری نمایند. هدف اصلی و اساسی این سیاستمداران از استراتژی مذکور، سرپوش گذاشتن بر شکست خود در مقابله با ویروس کرونا است.

رئیس موسسه اسلامی یقین نوشت: در واقع، این دست از سیاستمداران با قربانی کردن اقلیت ها و به ویژه اقلیت های مسلمان به دنبال آن هستند تا آن ها را عامل اصلی شیوع کرونا معرفی نمایند؛ حال آنکه خودِ این سیاستمداران در مهار کرونا شکست خورده اند.

القدس العربی به نقل از عمر سلیمان آورده است: در حال حاضر مسلمانان در بعضی کشورها با دو بحران به صورت همزمان روبرو هستند؛ بحران اول، بحران شیوع ویروس کرونا است و بحران دوم، بحران تشدید موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی در سایه گسترش کرونا. درحال حاضر احتیاج جدی به تحرک فوری برای مؤاخذه سران دولت هایی وجود دارد که از ویروس کرونا به عنوان ابزاری علیه مسلمانان بهره برداری می نمایند.

رئیس موسسه اسلامی یقین می افزاید: به عنوان نمونه، در هند اعضای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا مسلمانان در این کشور را که تعدادشان به حدود 200 میلیون نفر می رسد، به عنوان عاملان اصلی گسترش کرونا معرفی نموده اند! به همین دلیل، حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند اتهام تروریسم کرونایی را به مسلمانان نسبت داده است .

وی اعلام کرد: کار تا جایی پیش رفت که حتی رهبر حزب حاکم بهاراتیا جاناتا از همگان خواست تا از خریدن سبزیجات توسط مسلمانان خودداری نمایند. وی مدعی شد که مسلمانان، آب دهان خود را بر روی سبزیجات ریخته و آن را به دیگران می فروشند. این اتهامات نسبت داده شده به مسلمانان موجب ظهور و بروز موج شدیدی از خشونت های لفظی و فیزیکی علیه آنها شده است.

القدس العربی به نقل از عمر سلیمان آورده است: از همین روی، پر واضح است که دولت هند به شیوع ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای تشدید موج اسلام ستیزی نگریسته است . در واقع، حزب حاکم در هند توانسته است بسیاری از هندوها را علیه مسلمانان در سایه شیوع ویروس کرونا، تحریک کند. بدین ترتیب، حزب حاکم هند با سپر قرار دادن مسلمانان و نسبت دادن اتهامات به آنها، افکار عمومی را از ناکارآمدی و بی کفایتی خود در مبارزه با کرونا منحرف ساخت.

وی می نویسد: چنین اتفاقات مشابهی در کشور سریلانکا نیز به وقوع پیوست. در سریلانکا نیز دولت از شیوع ویروس کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی بهره برداری کرد. رسانه ها و سیاستمداران سریلانکایی به منظور مقابله با حملات گروه های تندرو، مسلمانان را به صورت گسترده مورد هجمه قرار می دهند.

رئیس موسسه اسلامی یقین اعلام کرد: این اقدام سیاستمداران و رسانه های سریلانکایی موجب ظهور و بروز موج گسترده ای از خشونت ورزی ها علیه مسلمانان در این کشور شده است. همین رویکرد موجب شده است تا مسلمانان در سریلانکا که یک درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، به شدت به حاشیه رانده شوند و مورد سرکوب قرار گیرند.

وی می نویسد: در سریلانکا نیز ماننده هند، دولت فعالیت های مسلمانان را یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا در این کشور معرفی نموده و به مردم نسبت به خریداری مواد غذایی از آنها هشدار داده است. علاوه بر این، دولت سریلانکا مجوز آتش زدن جسدهای قربانیان ناشی از ابتلاء به کرونا را صادر نموده است و این درحالی است که چنین اقدامی با اصول مسلمانان در تعارض است.

القدس العربی به نقل از عمر سلیمان آورده است: افزون بر این، مسلمانان روهینگیا نیز بیش از دیگران با مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نمایند. علت هم آن است که بسیاری از آنها در مناطق پرجمعیت واقع در اردوگاه های بنگلادش زندگی می نمایند. آنها پس از آنکه از نسل کُشی دسته جمعی دولت میانمار در سال 2017 فرار کردند، به بنگلادش پناهنده شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1140

به "استفاده ابزاری بعضی دولت ها از کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ابزاری بعضی دولت ها از کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید