اظهارات جدید اردوغان در خصوص کودتای نافرجام علیه وی

به گزارش علی آباد جدید، رئیس جمهوری ترکیه توضیح داد، کسانی که در کوشش برای کودتا علیه نظام وی در سال 2016 دست داشتند، گمان کردند که ترکیه نیز مانند مصر، سوریه و لیبی فروخواهد پاشید، اما آنها به دلیل اراده مردم ترکیه شکست خوردند.

اظهارات جدید اردوغان در خصوص کودتای نافرجام علیه وی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در مقابل فراکسیون پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه توضیح داد: به خوبی می دانم که همگان طی کوشش برای کودتا در شب 15 تا 16 ژوئیه با شور و شوق منتظر بودند که کودتا موفقیت آمیز باشد.

وی ادامه داد: بعضی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی و حتی بعضی از کشورهای عربی در نشان دادن حمایتشان از کودتاچیان حتی بدون آنکه تا صبح روز بعد منتظر بمانند، تردیدی به خود راه ندادند.

اردوغان گفت: گمان کردند که ترکیه با چنین رخدادهایی فروخواهد پاشید، همانند آنچه که در سوریه، مصر و لیبی رخ داد، اما زمانی که مردممان در کنار ما ایستادند و از مبارزه با این کوشش ها حمایت کردند، آنها احساس ناامیدی کردند، به همین دلیل، متخاصم تر و وقیح تر شدند.

وی در سخنان خود به مساله فتح الله گولن نیز اشاره نمود و سازمان او را قانونی توصیف کرد و گفت که به همین دلیل است که او در خانه ای بزرگ به مساحت 400 دونم در ایالات متحده زندگی می نماید.

اردوغان با درخواست از واشنگتن برای ارائه حمایت لازم جهت مبارزه با سازمان تروریستی گولن، تاکید نمود، گولن برای ترکیه همان اهمیتی را دارد که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش برای آمریکا داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 617

به "اظهارات جدید اردوغان در خصوص کودتای نافرجام علیه وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جدید اردوغان در خصوص کودتای نافرجام علیه وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید