اعتراض رسمی فدراسیون والیبال ایران به صحبت های نژادپرستانه کوبیاک

به گزارش علی آباد جدید، فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی (FIVB)، اعتراض رسمی خود را نسبت به صحبت های نژادپرستانه کوبیاک، ملی پوش والیبال لهستان علیه مردم ایران اعلام کرد.

اعتراض رسمی فدراسیون والیبال ایران به صحبت های نژادپرستانه کوبیاک

به گزارش ایسنا، با دستور افشین داوری، فدراسیون والیبال ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به صحبت های کوبیاک، بازیکن تیم ملی لهستان اظهار داشت و نامه رسمی فدراسیون بعد از آنالیز های انجام گرفته، روز پنج شنبه به فدراسیون جهانی تقدیم شد. پس از انتشار این صحبت ها در اولین روز فدراسیون والیبال در تماس با مسئولان فدراسیون جهانی خواستار برخورد با این موضوع شد و این درخواست به صورت رسمی روز پنج شنبه به مسئولان جهانی ابلاغ گشت.

فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی و با ارائه اسناد و مدارک نسبت به صحبت های بازیکن تیم ملی لهستان اعتراض کرد و خواستار برخورد فدراسیون جهانی با صحبت های هنجارشکنانه و توهین آمیز کوبیاک شد.

بازیکن تیم ملی لهستان بعد از انتشار این صحبت ها در بیانیه ای اظهار داشت: با توجه به حواشی ایجاد شده بعد از مصاحبه، من باید بگویم که حق دارم صحبت های خود را بیان کنم و وظیفه دارم که به اهانت و تهدیدهایی که مربوط به خانواده من است، جواب دهم که این اتفاق مقابل ایران رخ داد. این صحبت های من تنها مربوط به بازیکنان والیبال ایران و طرفداران آن ها است و متأسفم که از این حرف ها سوءبرداشت شده است. شاید این صحبت ها را در موقعیت بدی مطرح کردم اما حالا می خواهم بگویم که من نگاهی جنون آمیز و متعصبانه ندارم و فردی نژادپرست نیستم اما نگاه من نسبت به بازیکنان و تماشاگران والیبال که به من توهین کردند، تغییر نمی کند.

صفحه رسمی کوبیاک با توجه به اعتراض مردم ایران و همچنین مردم لهستان، در اینستاگرام مسدود شده و صحبت های این بازیکن لهستانی با خشم مردم کشور خودش نیز همراه شده است.

با این وجود، فدراسیون والیبال ایران برای پاسداشت ارزش و احترام مردم ایران، با استفاده از تمام ظرفیت های بین المللی و حقوقی خود این پرونده را پیگیری خواهد نمود.

در متن نامه سرپرست فدراسیون والیبال به کمیته حقوقی فدراسیون جهانی آمده است:

این نامه برای دفاع از حقوق مردم ایران در میادین ورزشی ارسال می گردد. بازیکن برجسته لهستان آقای کوبیاک مصاحبه ای انجام داده که خشم ایرانیان مهمان نواز را برانگیخته است. من در ابتدا سعی کردم برخورد منطقی با این موضوع داشته باشم و راجع به این موضوع، تحقیق کنم. ترجمه این مصاحبه را دریافت کردم و با یک نفر که به زبان لهستانی مسلط است، درباره متن اصلی صحبت کردم. بخشی از این بیانیه بهت آور این بازیکن، به ضمیمه این نامه ارسال می گردد.

این مصاحبه به اندازه ای زشت و تعجب برانگیز بوده که حتی مردم لهستان نیز به آن اعتراض کردند. این صحبت ها در جریان مصاحبه ای یک ساعته مطرح و باعث شده مردم نیز از این صحبت ها انتقاد نمایند و نقدها به شکلی بوده که مردم، خواستار حذف این ویدئو از روی سایت منتشرنماینده شده اند.

ما به دنبال ریشه یابی این موضوع هستیم و برای من تعجب آور است که چرا یک ورزشکار حرفه ای این چنین اقدامی انجام می دهد. من به عنوان رئیس فدراسیون والیبال وظیفه دفاع از حقوق بازیکنان را دارم و از طرف ایران این دادخواست حقوقی را تقدیم می کنم تا این موضوع در کمیته حقوقی فدراسیون جهانی مطرح گردد. من وظیفه پاسداری از پرچم ایران را بر عهده دارم تا از این به بعد صحبت های خلاف واقع علیه مردم ایران مطرح نگردد. شما می توانید بخشی از مصاحبه ملی پوش ما آقای پوریا فیاضی را در این مورد مشاهده کنید که چگونه در خصوص کوبیاک صحبت نموده است (اسناد ضمیمه شد). بازیکنان ایرانی همواره به ایشان احترام گذاشتند.

من از طرف مردم ایران این دادخواست حقوقی را انتقال می دهم. مردم ما همواره به بازیکنان خارجی احترام می گذارند و اگر یک نفر احساسات مردم ایران را جریحه دار کند، راستا درستی را انتخاب ننموده و نباید مردم را به موضوعات غیرواقعی محکوم کند. به همین دلیل درخواست می کنم که این موضوع را به صورت کامل پیگیری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 288

به "اعتراض رسمی فدراسیون والیبال ایران به صحبت های نژادپرستانه کوبیاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض رسمی فدراسیون والیبال ایران به صحبت های نژادپرستانه کوبیاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید