اعتراض چین به عبور رزم ناو آمریکا از دریای جنوبی ، پکن چند کشتی و هواپیما به منطقه اعزام کرد

به گزارش علی آباد جدید، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان کرد پکن نسبت به عبور یک رزمناو نیروی دریایی آمریکا از نزدیکی جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی به شدت اعتراض نموده است.

اعتراض چین به عبور رزم ناو آمریکا از دریای جنوبی ، پکن چند کشتی و هواپیما به منطقه اعزام کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا گنگ شوانگ روز آدینه در کنفرانس خبری در پکن با اشاره به اینکه کشورش نسبت به این موضوع اعتراض جدی نموده است اضافه کرد: در واکنش به این اقدام غیر قانونی آمریکا، ارتش چین چند کشتی و هواپیما به منظور رصد ناو آمریکایی و هشدار به آن برای خروج از منطقه، اعزام کرد.

رزمناو یو اس اس چنسلرزویل آمریکا که مجهز به موشک های راهنمایی شونده است، روز دوشنبه این هفته به منظور آنچه حفظ عبور و مرور آزاد دریایی عنوان نموده است از نزدیکی جزایر پاراسل عبور کرد.

تردد جنگنده ها و ناوهای جنگی آمریکا در دریای جنوبی چین نه تنها با واکنش پکن روبرو شده بلکه سبب افزایش تنش ها در این منطقه از دنیا شده است.

پکن با انتقاد از حضور نظامی آمریکا دراین پهنه دریایی بر حاکمیت خود دراین آبراه استراتژیک تاکید دارد.

دریای جنوبی چین منطقه ای است که سالانه 3 تریلیون دلار تبادلات دنیای از آن می گذرد این منطقه ناحیه ای در حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می گیرد.

پس از پنج اقیانوس دنیا این دریا بزرگ ترین ناحیه دریایی دنیا است.

جزیره های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع الجزایر را تشکیل می دهند افزون بر صدها عدد هستند این جزیره ها که خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف بوده اند به همین علت حتی نام های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می رود که البته دریای جنوبی چین نام پذیرفته شده بین المللی، حداقل در انگلیسی و زبان های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب های بین المللی می داند و بر حق قانونی کشتی ها و زیر دریایی هایش در رفت و آمد در این دریا تاکید می ورزد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 572

به "اعتراض چین به عبور رزم ناو آمریکا از دریای جنوبی ، پکن چند کشتی و هواپیما به منطقه اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض چین به عبور رزم ناو آمریکا از دریای جنوبی ، پکن چند کشتی و هواپیما به منطقه اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید