اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مبارزه با کرونا به پاکستان

به گزارش علی آباد جدید، وزیر بهداشت کشورمان در گفتگوی تلفنی با مشاور بهداشت نخست وزیر پاکستان از آمادگی تهران برای انتقال تجربیات خود در جهت مبارزه با ویروس کرونا به کشور پاکستان اطلاع داد.

اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مبارزه با کرونا به پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، دکتر نمکی وزیر بهداشت کشورمان در تبادل نظری ویدئویی با دکتر ظفر میرزا مشاور بهداشت نخست وزیر کشور پاکستان از آخرین اقدامات اجرا شده علیه کرونا سخن گفت.

وی توضیح داد: تهران آماده است تا تجربیات خود در راستا مبارزه با کرونا و به خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی را به پاکستان منتقل کند.

نمکی به همسایگی و همراهی با پاکستان اشاره نموده و گفت: ما پاکستان را کشوری دوست و برادر می دانیم که باید در هنگامه ها به هم یاری کنیم.

وی تاکید نمود: طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایران منجر به سفید شدن شرایط بسیاری از شهرها شده است و کشور پاکستان نیز می تواند در شرایط فعلی که با کرونا روبرو شده از این تجربه استفاده کند.

ظفر میرزا نیز در این تبادل نظر به توضیح اقدامات اجرا شده توسط اسلام آباد علیه کرونا پرداخته و تاکید نمود: قرنطینه عمومی یکی از مهم ترین راهکارهای ما برای مبارزه با این ویروس بوده است.

پیش از این نیز روحانی با عمران خان تماس تلفنی داشت و طی هفته اخیر وزرای خارجه ایران و پاکستان نیز باهم تماس تلفنی داشتند.

مسئولین پاکستانی مبارزه ایران با کرونا را مثالی برای دیگر کشورهای دنیا برشمرده و ابراز امیدواری نموده بودند که فرایند گسترش کرونا در کشورمان به سرعت متوقف شد.

در حال حاضر پاکستان بیش از 21 هزار بیمار کرونایی دارد و فشارها بر دولت این کشور برای انتها دادن به قرنطینه عمومی افزایش یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1095

به "اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مبارزه با کرونا به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات مبارزه با کرونا به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید