افتتاح بزرگترین گلخانه شهر تا 2 ماه دیگر، کرمانشاه در فراوری گُل و گیاه شهری خودکفا می گردد

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر اطلاع داد.

افتتاح بزرگترین گلخانه شهر تا 2 ماه دیگر، کرمانشاه در فراوری گُل و گیاه شهری خودکفا می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فرامرز رحمتی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوارها و فضاهای سبز شهری گفت: سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری انجام می گردد که هزینه های زیادی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد.

وی اضافه نمود: بطور میانگین در هر فصل حدود 800 تا 900 میلیون تومان خرید گل و گیاه انجام می گردد که در این شرایط و با اوضاع مالی فعلی هزینه سنگینی برای شهرداری محسوب می گردد.

رحمتی زاده توضیح داد: به همین دلیل با پیگیری ها و حمایت های شهردار و نیز معاونت خدمات شهری فعال شدن گلخانه پارک شرقی تاق بستان در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: این گلخانه به مساحت پنج هزار متر مربع سالیان سال است بلااستفاده رها شده و با تاکیدی که شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری داشتند قرار شد این گلخانه دوباره فعال شده و کار فراوری انواع گل و گیاه شهری در آن صورت گیرد.

رحمتی زاده اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره این گلخانه را 500 میلیون تومان اعلام و توضیح داد: شهردار قول 100 درصدی تامین این اعتبار را داده و پیش بینی ما این است نهایتا این گلخانه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: با راه اندازی گلخانه تا دو ماه دیگر، اولین کاشت محصولات این گلخانه در فضاهای سبز شهر کرمانشاه پاییز سال جاری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: در کنار راه اندازی گلخانه، کوشش داریم تا این گلخانه را به نمایشگاه فروش گل و گیاه نیز تبدیل کنیم و بتوانیم انواع گل و گیاه آپارتمانی را در آن عرضه کنیم.

کرمانشاه در فراوری گُل و گیاه شهری خودکفا می گردد

رحمتی زاده در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری جهت افزایش فراوری گل و گیاه شهری اشاره نمود واضافه نمود: در کنار گلخانه پارک شرقی، پنج هزار متر مربع زمین قرار گرفته است که کار تسطیح و شخم زدن آن برای کاشت انواع نشاء و درختچه در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: در کنار اینها تمام گلخانه های مناطق شهری را نیز فعال کردیم تا فراوری نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه را داشته باشند.

رحمتی گفت: با این اقدامات و راه اندازی گلخانه، شهر کرمانشاه در فراوری گل و گیاه شهری خودکفا می گردد و به نظر می رسد حجم فراوریات به حدی باشد که احتیاج شهرهای اطراف را نیز تامین کند.

وی اضافه نمود: همچنین با این اقدامات صرفه جویی حداقل 1.8 میلیارد تومانی در هزینه های شهرداری جهت خرید گل و گیاه خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در سرانجام از حمایت های شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه قدردانی کرد واضافه نمود: بدون حمایت مسئولان بالادستی قطعا پیشبرد چنین ایده هایی محقق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 960

به "افتتاح بزرگترین گلخانه شهر تا 2 ماه دیگر، کرمانشاه در فراوری گُل و گیاه شهری خودکفا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین گلخانه شهر تا 2 ماه دیگر، کرمانشاه در فراوری گُل و گیاه شهری خودکفا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید