اقدامات معاونت صنایع دستی برای هنرمندان امیدوارکننده است

به گزارش علی آباد جدید، هنرمند رشته مینای روی شیشه گفت: اقدامات و برنامه های معاونت صنایع دستی برای هنرمندان صنایع دستی امیدوارکننده است.

اقدامات معاونت صنایع دستی برای هنرمندان امیدوارکننده است

داداش مهرآوری هنرمند رشته مینای روی شیشه و مدیر دانشگاه در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: آسیب ها و مسائل زیادی در حوزه صنایع دستی وجود دارد اما اقداماتی که معاونت انجام می دهد، امید را در هنرمندان زنده نموده است.

او توضیح داد: معاونت صنایع دستی در چند سال گذشته حمایت و پشتیبانی از هنرمندان رشته های مختلف را با برگزاری نمایشگاه ها، احیای کارگاه ها و ... در دستور کار قرار داده است و ما امیدواریم این روند امیدوارکننده ادامه داشته باشد.

مهرآوری اضافه نمود: کارهای بسیار زیبا و کاربردی در حوزه مینای روی شیشه انجام می شد که امروز با توجه به گران شدن مواد اولیه، فراوری این کارها بسیار کم شده است.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: برنامه هایی که برای حمایت از صنایع دستی و هنرمندان تدوین می گردد باید ضمانت اجرایی و عملی داشته باشد تا جوابگوی احتیاج این قشر باشد.

هنرمند رشته مینای روی شیشه اضافه نمود: نمایشگاه هایی که از سوی معاونت صنایع دستی برنامه ریزی و برگزار می گردد تاثیر بسیار خوبی در دیده شدن و معرفی آثار و فراوریات هنرمندان دارد و ما امروز شاهد افزایش اقبال مردم از هنرهای سنتی هستیم.

او ادامه داد: هنر مینای روی شیشه در مقایسه با سایر رشته های صنایع دستی کمتر شناخته شده است و باید برنامه هایی برای معرفی و عرضه فراوریات این رشته انجام گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 294

به "اقدامات معاونت صنایع دستی برای هنرمندان امیدوارکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات معاونت صنایع دستی برای هنرمندان امیدوارکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید