اوج گیری بیماری کرونا در اهواز در دو هفته آینده

به گزارش علی آباد جدید، دبیر شورای سلامت اهواز گفت: اگر دید و بازدید ها و نشست های خانوادگی افزایش یابد، قطعا در روز های آینده شاهد اوج گیری بیماری در اهواز خواهیم بود.

اوج گیری بیماری کرونا در اهواز در دو هفته آینده

به گزارش ایسنا، امرالله مردانی، در خصوص تاثیر دید و بازدید های ایام اخیر بر شرایط شیوع کرونا در اهواز اظهار کرد: 60 درصد موارد ابتلای افراد به کرونا در اهواز به دلیل دید و بازدید ها و نشست های خانوادگی است.

وی با اشاره به فرایند انجام دید و بازدید ها در ایام عید فطر اضافه نمود: اگر دید و بازدید ها و نشست های خانوادگی افزایش یابد، قطعا در روز های آینده شاهد اوج گیری بیماری در اهواز خواهیم بود.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: فعلا نمی توانیم در خصوص شرایط شیوع کرونا در اهواز در پی دید و بازدید های ایام عید فطر اظهار نظر کنیم، اما هرگاه بازار ها شلوغ شود و رفت و آمد های خانوادگی اتفاق بیافتد و نشست های خانوادگی افزایش یابد، قطعا آمار ابتلای افراد به کرونا نیز افزایش خواهد یافت.

مردانی ادامه داد: اگر مردم در ایام عید فطر به دید و بازدید رفته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، قطعا شاهد افزایش آمار ابتلا خواهیم بود و دید و بازدید ها و بازار های شلوغ اهواز، نتیجه خود را در دو هفته آینده در افزایش آمار ابتلا، نشان خواهد داد.

وی اضافه نمود: اطلاع رسانی ها، آموزش ها و نشست با بزرگان شیوخ و طوایف برای کاهش دید و بازدید ها انجام شد تا شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا در اهواز در زمان عید فطر نباشیم. اکنون باید منتظر دو هفته آینده باشیم و اگر آمار ها افزایش یافت، به معنای افزایش دید و بازدید ها و رعایت نکردن مردم است.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه همه تمرکز مجموعه بهداشت روی انجام واکسیناسیون گروه های هدف و افزایش سرعت واکسیناسیون است، گفت: اگر واکسیناسیون در اهواز به ویژه برای سالمندان به طور کامل انجام شود، قطعا بسیاری از مرگ و میر ها کاهش خواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1778

به "اوج گیری بیماری کرونا در اهواز در دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری بیماری کرونا در اهواز در دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید