برنامه ها و اقدامات ارتباط با صنعت وزارت علوم

به گزارش علی آباد جدید، مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از ایجاد مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی های تخصصی، ساماندهی امریه های ارتباط جامعه و صنعت، مهارت افزایی دانشجویان، رصد اشتغال فارغ التحصیلان و پایش قراردادهای ارتباط با صنعت اطلاع داد.

برنامه ها و اقدامات ارتباط با صنعت وزارت علوم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی های تخصصی، ساماندهی امریه های ارتباط جامعه و صنعت، مهارت افزایی دانشجویان، رصد اشتغال فارغ التحصیلان و پایش و ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت از

سیف در نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور که صبح امروز (چهارشنبه) با حضور قائم مقام وزیر علوم در محل این وزارت برگزار گردید، درخصوص مراکز راهنمایی شغلی و کاریابی تخصصی دانشجویان توضیح داد: توانمندسازی این مراکز به وسیله ساماندهی دوره های مهارت افزایی، ایجاد مراکز راهنمایی شغلی، رصد اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی صورت می گیرد و در این راه توسعه و بهبود دوره های کار آموزی، ارائه خدمات مشاوره و سخنرانی های افراد کارآفرین می تواند از اقدامات موثر مراکز مشاوره شغلی و کاریابی دانشگاهی باشد.

سیف در ارتباط با امریه های ارتباط جامعه و صنعت گفت: تفاهم نامه همکاری امریه های جامعه و صنعت با ستاد نیروهای مسلح به امضا رسیده و شرایط لازم شامل داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری، داشتن مهارت های مورد احتیاج، داشتن 6 ماه سابقه فعالیت در آزمایشگاه به عنوان دستیار و سپری نشدن بیش از یکسال از تاریخ دانش آموختگی جهت به کارگیری امریه ها به دانشگاه ها اعلام شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم درخصوص تعداد اعزام ها و افراد جذب شده تحت عنوان امریه گفت: در مجموع چهار اعزام تعداد 137 نفر امریه جذب دانشگاه های مشخص، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری شده اند و 181 سهمیه دیگر هنوز باقی مانده است که دانشگاه ها می توانند با استفاده از سامانه amriye. msrt .ir در این زمینه اقدام نمایند.

سیف همچنین درخصوص ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت گفت: الزامات انعقاد قراردادهای تحقیقاتی موسسات آموزشی و پژوهشی به منظور ساماندهی، استانداردسازی و پشتیبانی از تعاملات بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و دستگاه های اجرایی و ارتقای کیفیت اجرای قراردادها فراهم آمده است.

وی درخصوص برنامه های مرتبط با جهش فراوری گفت: مشارکت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در بهره وری و جهش فراوری صنایع کشور، طرح مشارکت مراکز علمی در بهره برداری از مزیت های استانی، حمایت از پروژه های موثر در جهش فراوری و طرح عارضه یابی مسائل و احتیاجمندی های صنعتی و ارائه راهکارهای مناسب از جمله برنامه های این دفتر است.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مورد طرح تحول در همکاری های دانشگاه ها با جامعه و صنعت اضافه نمود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شریک راهبردی جامعه و صنعت در تدوین و اجرای برنامه های توسعه پایدار کشور هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1126

به "برنامه ها و اقدامات ارتباط با صنعت وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ها و اقدامات ارتباط با صنعت وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید