برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در ایران با هدف توسعه گردشگری بین المللی

به گزارش علی آباد جدید، استاندار اصفهان گفت: برگزاری هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان، فرصتی برای توسعه گردشگری بین المللی را فراهم و تبیین می نماید.

برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در ایران با هدف توسعه گردشگری بین المللی

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان گفت: در عصری که فضای مجازی بیش از هرچیز پیشی گرفته و مرزهای جغرافیایی، سیاسی و مالی را در برگرفته و اصالت جوامع بشری را کمرنگ نموده است، موجودیت هنرهای صنایع دستی بیش از پیش در این عصر می درخشد.

وی با اشاره به میزبانی ایران در این اجلاس اضافه کرد: برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان فرصتی برای توسعه گردشگری بین المللی را فراهم و تبیین می نماید.

استاندار اصفهان با تقدیر از فعالیت هنرمندان اصفهان در عرصه های مختلف هنری توضیح داد: هنرمندان اصفهانی میراث بزرگ هنری این دیار هستند که با خلق آثاری ارزشمند برگ زرین دیگری را در کتاب جاودانه هنر رقم زده اند.

وی اعلام کرد: هنرهای اصیل و بومی از فرهنگ پویا و معنویت هستی بخش این بوم کهن در قرون به اوج پختگی رسیده و ذوق و نبوغ شگرف هنری را در آثار ارزشمند صنایع دستی و معماری تجلی می بخشد.

زرگرپور اصفهان را شهر موزه ای با پلکان تاریخی مطرح نمود و اضافه کرد: اصفهان با قدمتی بیش از 7 هزار سال و وجود 3 دوره پایتخت سیاسی ایران و نیز بیش از 22 هزار جاذبه تاریخی و طبیعی و 102 اثر با مهر یونسکو، اکنون جان مایه حیات هنر را حفظ نموده است.

به گزارش خبرنگاران، در حاشیه اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، نمایشگاه عکسی از تاریخچه 72 ساله این شورای جهانی و 4 شهر جهانی ایران، اصفهان، تبریز، مشهد و لاله جین همدان در هتل عباسی اصفهان بازگشایی شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 761

به "برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در ایران با هدف توسعه گردشگری بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در ایران با هدف توسعه گردشگری بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید