بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس رهبری کامرون را زیرسوال خواهد برد

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران: یک کارشناس انگلیسی بله احتمالی اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس را شوکی برای عرصه سیاست داخلی این کشور دانست و گفت چنین رویدادی می توان اشتیاق ساکنان دیگر مناطق این کشور برای پیمودن چنین مسیری را به دنبال داشته باشد.

بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس رهبری کامرون را زیرسوال خواهد برد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ملانی سولی، کارشناس مسائل سیاسی انگلیسی و رئیس پروژه های سیاسی در وین در تبادل نظر با روزنامه استاندارد، خاطر نشان کرد که بله اسکاتلندی ها به استقلال از انگلیس می تواند در دیگر مناطق این کشور نیز شور و حرارت چنین امری را ایجاد کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و اد میلیبند رهبر حزب مخالف کارگر در آستانه برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند راهی این منطقه برای مذاکره با مقامات آن شده اند و آیا این به کمپین نه اسکاتلند کمکی می نماید، گفت: طبیعتا در اسکاتلند ناامیدی کامل از نخبگان سیاسی در لندن وجود دارد و اینکه آیا این گونه کوشش های سیاستمداران بلند پایه انگلیس بیشتر به آن ها آسیب می رساند یا مفید است را من جرات نمی کنم مورد ارزیابی قرار دهم. اما این مسئله واضح است که آن ها از چنین وضعیتی وحشت زده اند.

این سیاستمدار انگلیسی در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره اینکه بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس چه تاثیراتی روی بقیه مناطق این کشور خواهد داشت گفت: بله اسکاتلندی ها به این رفراندوم برای تمام عرصه سیاست داخلی انگلیس یک شوک خواهد بود و مسائل دیگری را فراروی این عرصه قرارخواهد داد. ما به ایرلند شمالی فکر می کنیم. بله اسکاتلندی ها در بسیاری جدایی طلبان در ولز و ایرلند شمالی شوق برگزاری چنین رفراندومی را ایجاد می نماید. این بسیار خطرناک خواهد بود، چرا که صلح در شمال ایرلند همچنبن نسبتا شکننده است.

وی در ادامه درباره درخواست لندن از اسکاتلند برای سازش و تفاهم در صورت بله اسکاتلندی ها به همه پرسی جدایی گفت: این تقاضا در اصل یک طنز بزرگ است. تقریبا دو سال پیش لندن تاکید داشت که در صورت تصویب برگزاری همه پرسی هیچ گزینه دیگری به غیر از بله یا نه وجود نخواهد داشت و لندن تصور می کرد که خروجی چنین همه پرسی نه خواهد بود. حالا مقامات انگلیسی همان گزینه ای را مطرح نموده اند که در آن موقع آن را رد کردند.

وی در ادامه گفت: من بر این عقیده ام که بعد از یک بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس رهبری دیوید کامرون زیر سوال قرار خواهد گرفت.

نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو که هفتم سپتامبر منتشر شد نشان می دهد برای نخستین بار موافقان جدایی اسکاتلند از انگلیس با 51 درصد از مخالفان وقوع این امر با 49 درصد پیشی گرفته اند.

قرار است همه پرسی استقلال اسکاتلند در تاریخ 18 سپتامبر برگزار گردد. این همه پرسی ممکن است پس از بیش از 300 سال اتحاد سیاسی، به جدایی اسکاتلند از انگلیس منجر گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 559

به "بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس رهبری کامرون را زیرسوال خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بله اسکاتلندی ها به جدایی از انگلیس رهبری کامرون را زیرسوال خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید