بورس مسکن شعاری بی حساب و کتاب است

به گزارش علی آباد جدید، یک نماینده مجلس گفت: بورس مسکن از آن شعارهای بدون حساب و کتاب است؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید ابتدا به کمیسیون عمران بیاید.

بورس مسکن شعاری بی حساب و کتاب است

جهت دریافت خدمات خرید آلاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، کمال علی پور خنکداری در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره برنامه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت آن که این روزها چندین و چند برابر شده است، گفت: یکی از مسائل مهمی که این مجلس باید پیگیری کند، مسئله مسکن است و باید برای آن فکری کرد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تصمیم داشتیم یک طرح سوال از رئیس جمهور در حوزه مسکن داشته باشیم، اما در حال حاضر فعلا این موضوع را آنالیز می کنیم.

وی اعلام نمود: با افرادی که متخصص حوزه مسکن هستند و یا امکان دارد به کمیسیون عمران بیایند یک بحث داشتیم که واقعا از مقام عالی کشور که رئیس جمهور باشد، سوال کنیم یا خیر، زیرا از مقام وزارت این سؤالات در گذشته هم مطرح شد و به جایی نرسیده است.

علیپور با اشاره به قیمت های افسار گسیخته بازار مسکن گفت: مگر می گردد وزارتخانه به بحث نابه سامانی قیمت ها ورود نکند، مگر می گردد اتحادیه ها و بنگاه ها خودشان قیمت بگذارند؟ نمیگردد که هرکسی بیاید 50 الی 60 درصد روی قیمت خانه ببرد و کسی هم هیچ کاری نکند.

وی ادامه داد: به طور مثال خانه ای 60 متری که تا پارسال 30 میلیون تومان بود، سال جاری 90 میلیون تومان شده است، باید جستجو کنیم. معلوم می گردد که وزارتخانه باید ورود کند و اجازه ندهد چنین اتفاقی بی افتد.

نماینده مردم قائمشهر تاکید نمود: ما در برنامه توسعه کشور این را داریم که باید سالی 800 هزار واحد مسکونی احداث کنیم، از این تعداد حداقل 300 الی 400 هزار واحد را باید دولت در قالب شعارهای مختلفی مانند مسکن مهر، مسکن ملی و مسکن اجتماعی بسازد.

وی گفت: مردم دیگر شعار را نگاه نمی نمایند، آنان ماحصل کار را مشاهده می نمایند بنابراین اگر بتوانیم سالی 300 الی 400 هزار واحد مسکونی در دولت را فعال کنیم و سیاست های تشویقی را برای انبوه سازان در نظر بگیریم و بافت های فرسوده را احیا کنیم، می توانیم مشکل حوزه مسکن را حل کنیم.

علیپور خنکداری درباره بورس مسکن، گفت: بورس مسکن از آن شعارهای بدون حساب و کتاب است؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید ابتدا به کمیسیون عمران بیاید.

وی عنوان نمود: گاهی مسئولان همین جور یک چیز را بدون برنامه می گویند که حرف و حدیث هایی را به دنبال دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1090

به "بورس مسکن شعاری بی حساب و کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس مسکن شعاری بی حساب و کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید