تاکید رئیس جدید کمیسیون اروپایی بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل بحران ها

به گزارش علی آباد جدید، رئیس جدید کمیسیون اروپایی که رسما از روز یکشنبه کار خود را شروع خواهد نمود بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل بحران ها تاکید نموده و تقویت این اتحادیه را از مهمترین تکالیف خود در این مسئولیت بیان کرد.

تاکید رئیس جدید کمیسیون اروپایی بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل بحران ها

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزولافون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی از روز یکشنبه رسما مسئولیت خود را شروع خواهد نمود.

کمیسیون جدید اروپایی با 761 رای موافق، 157 رای مخالف و 89 رای ممتنع در مجلس اروپا تایید شد. به این ترتیب برای اولین بار در بیش از 50 سال اخیر حالا یک آلمانی بار دیگر در راس این نهاد قدرتمند اروپایی نهاده شد و البته برای اولین بار است که یک زن سکان دار این مسئولیت مهم در اتحادیه اروپا می گردد.

فون در لاین 61 ساله سمت ریاست کمیسیون اروپایی را از یان کلود یونکر لوکزامبورگی تحویل می گیرد.

کمیسیون جدید اروپایی به ریاست فون در لاین از 27 کمیسر تشکیل می گردد که تقریبا نیمی از آن ها زن هستند. تنها انگلیس که در آستانه برگزیت قرار گرفته است نامزدی را برای کمیسیون جدید اروپایی اعلام نکرد.

این کمیسیون روز یکشنبه و حدود یک ماه بعد از تاریخی که قبلا مقرر شده بود کارخود را شروع خواهد نمود.

وظیفه کمیسیون اروپایی این است که قوانینی را پیشنهاد داده و بر رعایت قوانین مشترک اروپایی نظارت کند. هر کشور اروپایی با یک کمیسر در کمیسیون اروپایی حضور دارد.

ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اروپایی در اوایل ماه نوامبر شروع به کار کند که البته این تاریخ به مدت یک ماه به تعویق افتاد چرا که 3 نامزد فرانسه، رومانی و مجارستان برای کمیسیون اروپایی در مجلس اروپا رای نیاورد.

فون در لاین در گفتگویی با آ ار دی آلمان از رای مجلس اروپا به تیم تحت رهبری خود در کمیسیون اروپایی ابراز رضایت نموده و مهم ترین تکالیف خود را در این مسئولیت جدید حمایت از آّب و هوا، دیجیتالی شدن و همچنین تقویت اتحادیه اروپا در دنیا دانست.

فون در لاین تاکید نمود که وی نمی خواهد به عنوان نماینده علایق آلمان در این مسئولیت خود کار کند بلکه می خواهد به دغدغه ها و نگرانی های اروپا بپردازد.

فون در لاین همچنین یک طرح کلی در سیاست مهاجرت اروپایی را بیان کرد که می خواهد طی چند ماه آِینده آن را ارائه دهد. این طرح پیش بینی می نماید که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در یک سیاست مهاجرتی پایدار ایفای نقش نمایند. فون در لاین این بن بست ایجاد شده در مسئله مهاجرت در اروپا را به نفع هیچ کس ندانست.

اورزو لا فون در لاین، رئیس آینده کمیسیون اروپایی در سخنانی در استراسبورگ هم تاکید نمود که دنیای امروز یک دنیای آشفته است که در آن بسیاری قدرت ها تنها با زبان تقابل و یک جانبه گرایی صحبت می نمایند. اما در عین حال این دنیایی است که در آن میلیون ها نفر به خیابان ها می آیند تا علیه فساد اعتراض کردند و تحولات دموراتیک را درخواست می نمایند.

وی تاکید نمود که دنیا بیش از هر زمان دیگری به رهبری ما احتیاج دارد تا نیرویی برای تحولات مثبت و صلح باشیم. ما باید به شرکای خود در سازمان ملل نشان دهیم که آن ها می توانند روی ما به عنوان حامی چند جانبه گرایی تکیه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 586

به "تاکید رئیس جدید کمیسیون اروپایی بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل بحران ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جدید کمیسیون اروپایی بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل بحران ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید