تسهیلات 8700 میلیارد تومانی برای ایجاد 157 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی

به گزارش علی آباد جدید، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به امضای تفاهم نامه ای سه جانبه از پیش بینی تسهیلات 8700 میلیارد تومانی برای ایجاد 157 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد.

تسهیلات 8700 میلیارد تومانی برای ایجاد 157 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران ، علی اصغر مونسان ظهر سه شنبه 30 مرداد در حاشیه بازدید از محور ساسانی در شهرستان فیروزآباد استان فارس در جمع خبرنگاران، گفت: در دولت های دهم و یازدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری انجام گردیده است.

او اضافه نمود: توافقنامه ای بین سازمان میراث فرهنگی، برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی مبادله شد که براساس آن باید 157 هزار شغل در بخش های گردشگری و میراث و صنایع دستی ایجاد گردد.

مونسان با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و کوشش بسیار گسترده است، گفت: براساس همین توافقنامه صندوق توسعه ملی قرار است 8700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت را برای متقاضیان در بخش های مرتبط تامین کند.

او با بیان اینکه تمام فعالان حوزه های گردشگری و صنایع دستی امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت، گفت: علاوه بر این کوشش نموده ایم با استفاده از منابع و ظرفیت های داخلی استانی و ملی، زیرساخت های گردشگری را توسعه دهیم.

مونسان با تصریح اینکه اقتصاد مبتنی بر گردشگری می تواند سهم مهمی در توسعه جامعه ایفا نماید، گفت: ایران جزو 10 کشور برتر جهان به لحاظ جاذبه های گردشگری است، وقتی کشورهایی مانند کشورهای همسایه ایران با داشته هایی بسیار بسیار کمتر از ما موفق به جذب گردشگر و کسب درآمدهای سرشار گردیده اند قطعا ما هم می توانیم.

او گفت: هرچه بیشتر به این صنعت توجه کنیم، به دلیل وجود قابلیت های فراوان، امکان تامین تمام هزینه های جاری کشور وجود دارد و آن زمان می توان درآمدهای حاصل از نفت را برای توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادانی به کار گرفت.

مونسان با اشاره به قابلیت های کم نظیر و بی نظیر فارس در حوزه گردشگری، گفت: با ثبت جهانی محور ساسانی و گستردگی این محور از داراب تا فیروزآباد و کازرون، استفاده مطلوب از این امکان می تواند جاذبه ای مناسب برای گردشگران خارجی و داخلی و رونق اقتصادی باشد.

او وجود چنین آثار باستانی را باعث افتخار کشور دانست و گفت: این آثار نشان از ظرفیت تاریخی و تمدنی ایران و نقش ایرانیان در معماری جهانی و اسلامی دارد. بخش زیادی از معماری جهانی بر گرفته از معماری موجود در بناهای همین محور ساسانی است؛ این معماری را در معماری اسلامی هم می توان دید.

مونسان با اشاره به اینکه امروز به واسطه توجهی اندک به بحث گردشگری، یکی از روستاهای همجوار محور ساسانی در فیروزآباد، بیکار ندارد، گفت: تمام کوشش ما این است که در گام اول بتوانیم پای گردشگر خارجی را باز کنیم تا ضمن بهره مندی شهروندان از رونق اقتصادی ناشی از این حضور، کار کاوش ها و توسعه زیرساخت ها را دنبال کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بر لزوم انجام فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی در خصوص تاثیرات رونق گردشگری بر توسعه همه جانبه کشور، گفت: صنعت گردشگری می تواند با اندک حماتی رشد نموده و ضمن ایجاد رونق اقتصادی به واسطه ایجاد شغل و درآند، بهبود شرایط زندگی، نشاط اجتماعی، امید و ... را به دنبال داشته باشد.

مونسان تاکید نمود که سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری 2.5 برابر سایر بخش ها است لذا باید مسئولان و مردم نظرشان بیش از پیش به ضرورت توسعه گردشگری جلب گردد.

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان، روز دوشنبه 29 مرداد با هدف بازدید از محورساسانی، دیدار با فعالان حوزه گردشگری و شرکت در آیین افتتاح یک اقامتگاه بومگردی به شیراز و استان فارس سفر نموده است.

مونسان امشب قرار است دیداری را با فعالان گردشگری استان فارس داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 83

به "تسهیلات 8700 میلیارد تومانی برای ایجاد 157 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 8700 میلیارد تومانی برای ایجاد 157 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید