تفاوت زمین تا آسمان دو دربی گیلان

به گزارش علی آباد جدید، در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، دو دربی در گیلان برگزار گردید که از نظر حواشی بازی، تفاوت زیادی با هم داشتند.

تفاوت زمین تا آسمان دو دربی گیلان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، از چهارشنبه هفته گذشته شروع شد و شنبه هم به انتها رسید. در این مرحله، 4 تیم گیلانی حضور داشتند که باید با هم رقابت می کردند، سپیدرود رشت در انزلی با ملوان و چوکای تالش با داماش گیلانیان.

سپیدرود تنها تیم گیلانی در لیگ برتر است و ملوان هم در لیگ دسته اول کوشش می نماید دوباره به سطح اول مسابقات فوتبال بازگردد. چوکا که زمانی به قلعه عقاب ها معروف بود و حتی پرسپولیس را در زمین خودش سه بر یک شکست داد، به همراه داماش در لیگ دسته دوم حضور دارد. در مصاف این دو بازی، سپیدرود با یک گل از سد ملوان گذشت و داماش هم در ضیافت پنالتی ها موفق به عبور از چوکا شد.

فارغ از نتیجه بدست آمده، تفاوت زیادی در حواشی دو بازی بود. از مدت ها قبل پیش بینی می شد که دربی اول گیلان تا چه حد حساسیت های زیادی در پی خواهد داشت. از چند روز مانده به شروع بازی، طرفداران دو تیم در صفحات مجازی علیه هم خط و نشان کشیده بودند. پیش از شروع بازی، برخی از تماشاگران سپیدرود اجازه حضور در استادیوم را پیدا ننموده تا به شکل عجیبی اعتراض نموده و ناسزا بگویند. در استادیوم هم، طرفداران دو تیم از خجالت هم در آمده و بارها علیه هم شعار سر دادند. بازار سنگ پردانی هم داغ بود و سر علیرضا عزت کرامت مدافع سپیدرود در پی پرتاب سنگ از سوی تماشاگران ملوان شکست.

علی کریمی سرمربی سپیدرود هم اواخر نیمه اول، تیمش را از زمین بیرون کشید تا با آرامش شدن فضای استادیوم، بازی دوباره از سر گرفته گردد. در این میان، سر تعدادی از تماشاگران هم در پی سنگ پرانی، شکست. پس از انتها بازی، هم بین تماشاگران کتک کاری شد. اکنون با گذشت چند روز از این بازی، در صفحات مجازی فیلم هایی منتشر می گردد که طرفداران دو تیم به شکل زننده ای به همدیگر توهین می نمایند.

این برای اولین بار نیست و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود که چنین اتفاقاتی می افتد و معین نیست چه زمانی قرار است جلوی این اتفاقات گرفته گردد. تعصبات بیش از اندازه باعث گردیده که حتی رقابت ملوان و سپیدرود به خانواده ها هم کشیده گردد و علیه هم موضع بگیرند.

فردای این بازی، دربی کوچکی در استادیوم پوریای ولی تالش برگزار گردید. طرفداران داماش هم خودشان را به این استادیوم رسانده بودند، اما برخلاف دیدار ملوان - سپیدرود، نه خبری از شعار دادن بود، نه سنگ پرانی. طرفداران چوکا در ابتدای بازی به تماشاگران رشتی خوش آمد گفته و به تشویق این تیم پرداختند. در انتها این دیدار، بازیکنان داماش به سمت طرفداران چوکا رفته و برای آنها دست زدند. در ادامه، طرفداران داماش که شاهد ناراحتی چوکایی ها از حذف تیم شان بودند، در اقدامی جالب به تشویق بازیکنان چوکا پرداختند تا استادیوم شکل زیبایی به خود بگیرد. فضای استادیوم به شکلی بود که حتی گزارشگران تلویزیون هم در گزارش های خود به این موضوع اشاره کردند.

در این دیدار، مردم تالش پس از سال ها، استقبال قابل توجهی از تیم شان کردند و در پشت بام منازل اطراف استادیوم هم حضور داشتند. در کوه های اطراف این استادیوم هم باز هم شاهد جمعیت بودیم.

در زیر فیلم کوتاهی از تشویق چوکا توسط طرفداران داماش را مشاهده می کنید:

باید ریشه یابی گردد که چرا دیدار ملوان و سپیدرود همیشه با تنش زیادی روبرو بوده و حتی کار از دست مسئولان برگزاری بازی هم خارج می گردد. مسئولان استانی و شهری باید خیلی زود به این مسائل رسیدگی نمایند، چرا که در سال های بعد هم باز هم از این نوع ماجراها رخ می دهد و اتفاقی خواهد افتاد که نباید بیفتد. پس، مسئولان استان تا دیر نگردیده باید فکری به حال فضای مسموم بین تماشاگران رشت و انزلی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 115

به "تفاوت زمین تا آسمان دو دربی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت زمین تا آسمان دو دربی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید