کوشش ستاد تنظیم بازار ثابت نگه داشتن قیمت ها برای نوروز است

به گزارش علی آباد جدید، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد گفت: خوشبختانه برای نوروز در کالایی کمبود نداریم، اکنون قیمت کالاهای اساسی در مشهد نسبت به سطح کشور پایین تر و مناسب است و در ستاد تنظیم بازار نیز کوشش می گردد تا قیمت ها ثابت بماند و کمبودی نیز وجود نداشته باشد.

کوشش ستاد تنظیم بازار ثابت نگه داشتن قیمت ها برای نوروز است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

امیر دلداری در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد پویش بی قیمت نخریم برای عید نوروز، اظهار کرد: پویش بی قیمت نخریم از اواخر آبان ماه در مشهد به راه افتاد که در مورد درج قیمت بود، با توجه به اینکه به خاتمه سال نزدیک می شویم و معمولا طرح ویژه نظارتی خود را آغاز می کنیم، سال جاری با توجه به شرایط موجود، طرح را زودتر آغاز کردیم که ابتدا در مورد درج قیمت بود.

وی اضافه نمود: ما این طرح را ادامه می دهیم تا بیشتر واحدهای صنفی مشهد برای سال جدید و طرح نوروزی برچسب داشته باشند، به همین دلیل اکنون برنامه ای در نظر گرفتیم، ابتدا از پاساژها و مجتمع های تجاری آغاز کردیم، با مدیر مجتمع ها صحبت نموده و به آنها نامه دادیم تا واحدهای صنفی داخل مجتمع ها را مجاب نمایند که حتما برچسب قیمت داشته باشند.

دلداری بیان نمود: بازرسی هایی نیز آغاز کردیم که فعلا به صورت ارشادی به مدت 20 روز واحدهای صنفی تذکر می دهیم، اما اگر بعضی واحدهای صنفی تمکین نکردند، در نهایت برخورد نموده و از ظرفیت تعزیرات استفاده می کنیم. این برنامه را تا 15 اسفند پیش می بریم که مقدمه ای برای طرح نوروزی است. سال جاری طرح نوروزی را از 15 بهمن آغاز خواهیم کرد.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه برای درج قیمت برنامه داریم که 85 تا 90 درصد واحدهای صنفی را حداقل تا عید دارای برچسب قیمت کنیم و اگر نشد وارد مرحله برخوردی خواهیم شد، مطرح کرد: علاوه بر پاساژها، واحدهای صنفی سطح شهر را نیز در طرح داریم. منطقه ثامن در پویش بی قیمت نخریم در اولویت کار ما است. به تمام مجتمع های تجاری از جمله بازار رضا، 17 شهریور و اطراف حرم اطلاع رسانی کردیم که ظرف 10 روز همه باید برچسب قیمت داشته باشند، همکاران ما نیز حضور پیدا نموده و تذکر می دهند.

وی ادامه داد: در طرح قبلی چند واحد صنفی در اطراف حرم با دستور دستگاه قضایی پلمب شدند که کوشش ما این بود برچسب قیمت را نهادینه کنیم. قانون این است که همه باید برچسب قیمت داشته باشند. با این طرح اوضاع کمی مساعدتر و بهتر شد. کوشش می کنیم با این طرح بیشتر واحدهای صنفی درج قیمت داشته باشند. این طرح در راستای شفاف سازی، پیشگیری از تخلفات احتمالی و اعتماد مشتری به واحد صنفی بوده و هدف بیشتر حقوق مصرف نماینده است. کوشش داریم که این کار را تا سال جدید انجام دهیم.

دلداری در مورد تنظیم بازار شب عید، گفت: برای تنظیم بازار، برنامه های میوه طرح نورزی در حال اجرا است و سال جاری نیز کمیته تشکیل و مباشر مشخص شده و برنامه ریزی ها در حال اجرا شدن است. هر زمان که برنامه ریزی ها در جلسات تنظیم بازار استانی و کشوری انجام گردد، ما در راستای آن برنامه ها اقدام می کنیم.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف مشهد اضافه نمود: خوشبختانه برای نوروز در کالایی کمبود نداریم. اکنون قیمت کالاهای اساسی در مشهد نسبت به سطح کشور پایین تر و مناسب است. در ستاد تنظیم بازار نیز کوشش می گردد تا قیمت ها ثابت بماند و کمبودی نیز وجود نداشته باشد. قطعا کمبود کالایی نخواهیم داشت. برنامه ریزی ها نیز به تدریج در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 796

به "کوشش ستاد تنظیم بازار ثابت نگه داشتن قیمت ها برای نوروز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ستاد تنظیم بازار ثابت نگه داشتن قیمت ها برای نوروز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید