توافق امارات و کره جنوبی در زمینه گسترش روابط اطلاعاتی و نظامی

به گزارش علی آباد جدید، مقامات دفاعی کره جنوبی و امارات بر سر گسترش همکاری های اطلاعاتی، لجستیکی، الکترونیکی-نظامی و تقویت روابط دو جانبه توافق کردند.

توافق امارات و کره جنوبی در زمینه گسترش روابط اطلاعاتی و نظامی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات دفاعی کره جنوبی و امارات، امروز دوشنبه، در دور هفتم نشست وزرای دفاع امارات و کره جنوبی در مقر وزارت دفاع کره در سئول، بر سر گسترش همکاری های اطلاعاتی، لجستیکی، الکترونیکی-نظامی و گسترش روابط دو جانبه توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این توافق در نشستی میان جونگ کیونگ-دو، وزیر دفاع کره جنوبی و همتای اماراتی اش محمد احمد البوادریم انجام شده است.

در این نشست، همچنین دو طرف در راستای گسترش منافع دو جانبه، توافق کردند پژوهش های مشترک و همکاری های فنی خود را توسعه دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای اعلام نمود، وزرای دفاع دو کشور در ارتباط با ارزیایی همکاری های دفاعی و صنعت دفاعی دو طرف تاکید کردند که در امسال همکاری ها متنوع تر و عمیق تر شده است. طرفین همچنین تاکید کردند بحث هایی که امروز در این ملاقات انجام شده به طور کلی به توسعه همکاری های دو کشور و بویژه همکاری در زمینه دفاع ملی و صنایع دفاعی، یاری خواهد نمود.

کره جنوبی متعهد شده است برای امارات 4 راکتور هسته ای در نیروگاه براکه بسازد. این نیروگاه در 270 کیلومتری ابوظبی قرار گرفته است. ساخت راکتور اول سال گذشته به اتمام رسید و طبق برنامه ریزی های انجام شده 3 راکتور دیگر در آینده ای نزدیک به سرانجام خواهد رسید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 709

به "توافق امارات و کره جنوبی در زمینه گسترش روابط اطلاعاتی و نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق امارات و کره جنوبی در زمینه گسترش روابط اطلاعاتی و نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید