فراوری سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل 11 میلیون بشکه نفت است

به گزارش علی آباد جدید، مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: فراوری سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل حدود 11 میلیون بشکه نفت است که در کنار فراوری برق قابل توجه و ایمن، مسئله عدم مصرف سوخت های فسیلی نیز در نظر گرفته می گردد.

فراوری سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل 11 میلیون بشکه نفت است

به گزارش خبرنگاران، رضا بنازاده در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر بیان نمود: سازمان بین المللی انرژی اتمی و انجمن جهانی بهره برداران هسته ای (وانو) بر فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر نظارت می نمایند و تاکید فراوانی بر وضعیت آمادگی مواجهه با شرایط اضطراری دارند.

وی افزود: شرایط اضطراری می تواند ناشی از هرگونه عامل طبیعی و یا عملکرد تجهیزات نیروگاه باشد که برنامه های گسترده ای در این زمینه وجود دارد، این برنامه ها در دو گروه فعالیت های درون سایت و خارج از سایت تقسیم بندی می گردد.

این مسئول با اشاره به دستورالعمل های مختص شرایط غیرطبیعی اظهار کرد: مبحث مواجهه با شرایط اضطراری در آموزش بدو استخدام پرسنل نیروگاه اتمی بوشهر گنجانده شده است و آموزش ها به شکل مستمر ادامه دارد و به واسطه این برنامه ریزی های خوب و ارائه آموزش های لازم، آمادگی بسیار مناسبی در حوزه پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

فراوری یک هزار مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در حال حاضر یک هزار مگاوات برق فراوری می کنیم که اهمیت آن در پیوسته بودن فراوری در نیروگاه اتمی بوشهر و تامین سهم قابل توجهی (28 درصد) از برق استان های بوشهر و فارس است.

بنازاده گفت: نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها واحد هزار مگاواتی کشور با 4 کانال ایمنی و وضعیت ایمنی بالا است، که هیچگونه گاز آلاینده ای به سمت اتمسفر آزاد نمی کند و این نشان از دوستدار محیط زیست بودن این واحد است.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی قابل توجهی در حوزه عدم مصرف سوخت های فسیلی انجام می گردد، گفت: فراوری سالانه نیروگاه اتمی معادل حدود 11 میلیون بشکه نفت است که در محاسبه با قیمت روز مبلغ قابل توجهی است و در کنار فراوری برق قابل توجه و ایمن برق، عدم مصرف سوخت های فسیلی را نیز در نظرگرفته می گردد.

مشکل تامین انرژی برق در جنوب کشور برطرف می گردد

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بیان نمود: منحصر بودن این نیروگاه مسئولیت ما را سنگین تر نموده است؛ زمانی روس ها در راه اندازی این نیروگاه و تکمیل این طرح نیمه کاره یاری بسیاری کردند و امروز به یاری متخصصین و دانشمندان ایرانی و عزیزانی که در نیروگاه اتمی بوشهر فعالیت می نمایند این نیروگاه در دستان پرتوان نیروهای ایرانی قرار گرفته است.

رضا بنازاده با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: با ساخت و وارد مدار شدن این واحدهای نیروگاهی، در جنوب کشور دیگر مشکل تامین انرژی برق را نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 515

به "فراوری سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل 11 میلیون بشکه نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه نیروگاه اتمی بوشهر معادل 11 میلیون بشکه نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید