فراوری واکسن کرونا برای ما عجیب و غریب نیست

به گزارش علی آباد جدید، مصطفوی گفت: نفس فراوری واکسن کرونا برای مجموعه های ما مسئله عجیب و غریبی نیست، اما تحریم می تواند سرعت کار را تحت الشعاع قرار دهد.

فراوری واکسن کرونا برای ما عجیب و غریب نیست

به گزارش خبرنگار، مصطفوی مدیر مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر با اشاره به اینکه فرایند شیوع ویروس کرونا در کشور صعودی است و باید به زندگی با آن عادت کنیم، اظهار کرد: پاندمی کرونا ویروس 9 ماه است که جامعه جهانی را درگیر خود نموده است، اگر فرایند کلی بیماران را ارزیابی کنیم واقعیت این است که فرایند موارد ابتلا همچنان صعودی است.

او با بیان اینکه فرایند موارد مرگ ناشی از کرونا هم به صورت صعودی در حال طی شدن است، عنوان نمود: فرایند موارد بیماری از قاره ای به قاره دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، قاره آمریکا کانون اصلی بیماری در جهان محسوب می گردد که هنوز فرایند نزولی را طی ننموده است.

مصطفوی اعلام نمود: در قاره اروپا بعد از کاهش نسبی موارد بیماری شاهد موج جدید بیماری در کشورهایی، چون انگلیس و اسپانیا هستیم.

مدیر مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید انستیتو پاستور با اشاره به اینکه پیشرفت در هر مرحله از فراوری واکسن کرونا حتی اگر هم به موفقیت نرسد شانس فراوری این دارو را در کشور با تکنولوژی کشور های دست یافته بیشتر می نماید، اضافه کرد: در حوزه فراوری واکسن در جهان از روز های اول مجموعه های مختلف تحقیقاتی فعالیت خود را شروع نموده اند.

او با اشاره به اینکه فراوری واکسن سه فاز آزمایشگاهی، حیوانی و انسانی را شامل می گردد، گفت: فاز مطالعات انسانی نیز به سه بخش تقسیم می گردد و فراوری واکسن ممکن است در هر مرحله ای جواب ندهد؛ لذا شانس موفقیت از یک مرحله به مرحله دیگر کمتر می گردد.

مصطفوی با بیان اینکه نفس فراوری واکسن برای مجموعه های ما مسئله ای عجیب و غریب نیست، اضافه کرد: تحریم می تواند سرعت کار را تحت الشعاع قرار دهد، اما چندین مجموعه در داخل کشور کار را دنبال می نمایند، به گونه ای که تعدادی از آن ها تا مرحله آزمایش حیوانی کار را پیش برده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1281

به "فراوری واکسن کرونا برای ما عجیب و غریب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونا برای ما عجیب و غریب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید