حاکم دبی حکم دادگاه عالی انگلیس در پرونده اختلافات با همسرش را جانبدارانه خواند

به گزارش علی آباد جدید، حاکم دبی در سخنانی حکم دادگاه عالی انگلیس در دعوای قضایی او با همسرش را جانبدارانه خواند.

حاکم دبی حکم دادگاه عالی انگلیس در پرونده اختلافات با همسرش را جانبدارانه خواند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سی ان ان عربی، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در بیانیه ای نسبت به حکم صادره دادگاه عالی انگلیس در پفراینده دعوای قضایی او با همسرش واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از حکم دادگاه عالی انگلیس، آن را جانبدارانه خواند.

در بیانیه محمد بن راشد آمده است: من به عنوان حاکم دبی نتوانستم در فرایند آنالیز حقایق در دادگاه عالی انگلیس شرکت کنم و همین مسأله باعث صدور حکمی شد که تنها بیانگر یک طرف قضیه است.

دادگاه عالی انگلیس پنجشنبه خاطرنشان کرد که ادعاهای هیا بنت الحسین علیه محمد بن راشد آل مکتوم، همسر سابقش به استثنای آنچه مربوط به ازدواج اجباری است، واقعیت دارد.

طبق این حکم، محمد بن راشد به طور مداوم اقدام به ارعاب، ترساندن و تحت فشار قرار دادن شاهزاده هیا نموده و دستور ربودن شمسه و لطیفه، دو دختر خود را صادر نموده است.

به همین دلیل، اندرو مک فارلین، قاضی پفراینده، در جلسه نهایی دادگاه گفت که با آنالیز اسناد و مدارک موجود و شنیدن اظهارات شهود، درستی ادعاهای شاهدخت هیا علیه شوهر سابقش را پذیرفته است.

وی اضافه کرد: شمسه، دختر 18 ساله حاکم دبی، در سال 2000 توسط مأموران محمد بن راشد آل مکتوم در کمبریج ربوده شد و او را علی رغم میل باطنی خود به دبی بازگردانند.

طبق گفته قاضی مک فارلین، محمد بن راشد همچنین فرایند ربودن لطیفه، خواهر کوچکتر شمسه را در سال 2018 و زمانی که قصد فرار داشت، مدیریت نموده است و وی به دستور حاکم دبی در آب های بین المللی در نزدیکی هند دستگیر، و به امارات فرستاده شد.

وی همچنین در حکم خود محمد بن راشد را به طراحی کارزار ارعاب و وحشت علیه شاهدخت هیا محکوم کرد.

شاهدخت هیا، دختر ملک حسین، پادشاه سابق اردن و همسر ششم محمد بن راشد، پانزهم آوریل همراه با جلیله دختر 12 ساله و زاید پسر 8 ساله اش به لندن گریخت.

هیا به دلیل سوءظن همسرش نسبت به رابطه احتمالی او با یک محافظ انگلیسی، نگران امنیت خود بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 940

به "حاکم دبی حکم دادگاه عالی انگلیس در پرونده اختلافات با همسرش را جانبدارانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاکم دبی حکم دادگاه عالی انگلیس در پرونده اختلافات با همسرش را جانبدارانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید