حسین زهی: چهره های سیاسی با برنامه ای راهگشا در انتخابات 1400 حاضر شوند

به گزارش علی آباد جدید، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از هر جایگاه و جریانی باید یک برنامه کارشناسی و عملیاتی ارائه کنند تا بتوانند در رقابت پیروز شوند.

حسین زهی: چهره های سیاسی با برنامه ای راهگشا در انتخابات 1400 حاضر شوند

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات سال 1400 برخی از چهره های سیاسی و افرادی که شرایط احراز صلاحیت را در خود می بینند در حال ورود به عرصه انتخابات هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار دارد و شرایط جدیدی در حوزه سن، مدرک تحصیلی و سوابق کاری لازم برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اصلاحات مجلس محدودیت هایی اعمال شده و دیگر هر فردی با هر مدرکی نمی تواند به عرصه انتخابات وارد گردد و به نوعی افراد توانمندتر و کارآمدتر پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت، البته ابتدا باید مصوبات مجلس به تصویب شورای نگهبان برسد تا روشن گردد که آیا اصلاحات اعمال شده به انتخابات سال آینده خواهد رسید یا خیر.

کننده مردم خاش در مجلس شرح داد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات برخی از چهره ها وارد رایزنی های انتخاباتی شده اند اما آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است ارائه برنامه ای کارشناسی و عملیاتی از سوی این چهره ها و سایر داوطلبین می باشد. زمانی که یک فرد قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراهای شهر را دارد باید برنامه ارائه کند حال نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از هر جایگاه و جریانی باید یک برنامه کارشناسی پیروز ارائه کنند تا بتوانند در رقابت پیروز شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و تحریم های ظالمانه یک مولفه کلیدی که نامزدهای انتخاباتی و چهره های سیاسی به دور از هرگونه سیاسی بازی باید به آن توجه داشته باشند، بحث برنامه ریزی برای بهبود شرایط معیشتی مردم است. باتوجه به ظرفیت های داخل کشور، شرایط فعلی قابل قبول نیست و یکی از مهم ترین انتظارات مردم از نامزدهای انتخاباتی 1400، برنامه کارشناسی به دور از شعارهای غیر واقعی برای حل مسائل اقتصادی است .

حسین زهی در پایان درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اعلام نمود: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید به سلایق مختلف جامعه توجه گردد و از هر طیف و جریان سیاسی نامزدهایی وارد عرصه انتخابات شوند. با در نظر دریافت سلایق جامعه و ورود چهره های سیاسی از طیف های مختلف قطعا مردم نیز مشارکت بیشتری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1541

به "حسین زهی: چهره های سیاسی با برنامه ای راهگشا در انتخابات 1400 حاضر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین زهی: چهره های سیاسی با برنامه ای راهگشا در انتخابات 1400 حاضر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید