خبرنگاران اعتراض اسلام آباد به دهلی در پی نقض آتش بس در مرز کشمیر

به گزارش علی آباد جدید، اسلام آباد - خبرنگاران - با سپری شدن بیش از دو ماه از توافق آتش بس میان پاکستان و هند، دو کشور شاهد نقض مجدد آن بوده و آرامش نسبی در نوار مشترک مرز کشمیر با تبادل آتش میان نیروهای دو طرف برهم خورد.

خبرنگاران اعتراض اسلام آباد به دهلی در پی نقض آتش بس در مرز کشمیر

به گزارش خبرنگاران از منابع رسمی پاکستان، دولت اسلام آباد نسبت به نقض آتش بس در نوار مرزی به دهلی نو اعتراض کرده و نیروهای هندی را به اقدامات تحریک کننده در نوار مرزی کشمیر متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز سه شنبه گفت: کاردار سفارت هند در اسلام آباد به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و مراتب اعتراض کشور میزبان به تیراندازی مرزبانان هندی به خاک پاکستان به وی ابلاغ شد.

این مقام پاکستانی اضافه نمود که اسلام آباد تعهد به پیمان آتش بس مرزی و احترام به آن توسط نیروهای هندی را به دیپلمات ارشد این کشور تذکر داد.

منابع خبری گزارش دادند که رسانه های هندی نیز با انعکاس آتش بس شکننده این کشور با پاکستان، اسلام آباد را به نقض آتش بس متهم کردند.

این اولین مورد ناآرامی ها در نوار مشترک مشترک مرزی پاکستان و هند پس از 70 روز سپری شدن از توافق دو کشور برای آتش بس در مرزهای زمینی محسوب می شود.

از 25 فوریه امسال (7 اسفند 99) آتش بس در مرزهای زمینی پاکستان و هند به طور کامل برقرار شد و ارتش های دو کشور متعهد به پیروی از آن و حل تمامی اختلافات از طریق مذاکره و تماس های مداوم میان مقام های بلندپایه نظامی یکدیگر شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان آخرین بار کاردار هند را 14 بهمن سال گذشته احضار و به آنچه که اسلام آباد آتشباری نظامیان هند به داخل پاکستان و منطقه غیرنظامیان دانست به شدت اعتراض کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1740

به "خبرنگاران اعتراض اسلام آباد به دهلی در پی نقض آتش بس در مرز کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراض اسلام آباد به دهلی در پی نقض آتش بس در مرز کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید