خبرنگاران بانک جامع اطلاعات واحدهای صنعتی قزوین تشکیل گردد

به گزارش علی آباد جدید، قزوین - خبرنگاران - استاندار قزوین گفت: باید بانک جامع اطلاعات واحدهای فراوریی و صنعتی استان تشکیل گردد تا با آگاهی از ظرفیت و توانمندی واحدهای فراوریی استان برای حل مسائل مالی و رونق فراوری اقدام کرد.

خبرنگاران بانک جامع اطلاعات واحدهای صنعتی قزوین تشکیل گردد

عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در پنجاه و سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین بر استفاده از همه امکانات داخلی کشور به منظور مقابله با تحریم ها تاکید نمود و گفت: بخش های صنعتی در شرایط تحریم بسیار تحت تأثیر قرار دارند و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی اضافه نمود: متأسفانه بین واحدهای فراوریی در کشور ارتباط و هماهنگی لازم وجود ندارد و نبود اطلاعات جامع از ظرفیت واحدها باعث شده تا توانمندی های صنایع مغفول واقع شوند.

زاهدی توضیح داد: بعضی از قطعه سازان خودرو و واحدهای نساجی در استان قادرند که بسیاری از نیازهای کشور را برطرف سازند ولی نبود اطلاعات دقیق از واحدهای صنعتی باعث شده تا اهداف رونق فراوری محقق نگردد.

مسئول ارشد اجرایی استان به مسائل سرمایه در گردش واحدهای فراوریی پرداخت و گفت: ممکن است بسیاری از واحدهای فراوریی استان مسائل دیگری داشته باشند، اما تنها راه چاره مدیران برای احیای واحدهای فراوریی مشکل دار به سرمایه در گردش خلاصه شده است درحالیکه باید با حمایت از ظرفیت کلینیک های صنعت راه چارههای جدیدتری در این زمینه ارائه کرد.

زاهدی در ادامه به موضوع تشکیل کمیسیون فنی قبل از جایگزینی بانک ها بر واحدهای فراوریی اشاره نمود و گفت: این کمیسیون برای جایگزینی بانک ها بر واحدهای صنعتی باید ذیل کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری شکل بگیرد تا بتوانیم موضوعات و مباحث مهم را در آن عنوان نمود.

وی همچنین گفت: واحدهایی که به تملک بانک ها درمی آیند معمولاً مشتری برای خرید ندارند و باید راه چاره و رویکرد ما به دور از تملک باشد.

زاهدی در مورد مسائل همکاری بین صنعت و دانشگاه اعلام کرد: همواره مباحثی در این رابطه مطرح شده ولی مورد غفلت قرار می گیرد که ضروری است تفاهم نامه ای در این رابطه منعقد گردد.

استاندار قزوین یادآور شد: اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل فراگیر در استان ها باید برای ارتقا کیفیت جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کوشش نموده و ارتباطات بیشتری بین اتاق و استانداری داشته باشد.

9925* 6101

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 308

به "خبرنگاران بانک جامع اطلاعات واحدهای صنعتی قزوین تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک جامع اطلاعات واحدهای صنعتی قزوین تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید