خبرنگاران تعداد بیمارستان های دولتی در کشور به 739 مورد افزایش می یابد

به گزارش علی آباد جدید، یاسوج - خبرنگاران - معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر بهداشت و درمان گفت: ابتدای انقلاب اسلامی تنها 110 بیمارستان در کشور وجود داشت اما در حال حاضر 620 بیمارستان در بخش دولتی فعال بوده که این تعداد تا انتها دولت تدبیر و امید به 739 بیمارستان می رسد.

خبرنگاران تعداد بیمارستان های دولتی در کشور به 739 مورد افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران، سیدکامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در یاسوج، گفت: اول انقلاب 57 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت که بعد از انقلاب اسلامی این تعداد به 140 هزار تخت رسیده است.

وی اضافه نمود: همچنین تا انتها دولت تدبیر و امید 257 کلینیک ویژه درمانی در کشور ایجاد می گردد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت توضیح داد: سال 92 در کشور تنها 600 اورژانس بیمارستانی وجود داشت که تا انتها این دولت به هزار و 60 اورژانس خواهد رسید.

وی توضیح داد: اکنون 97 مرکز مبارزه با سرطان در کشور وجود دارد که این تعداد تا انتها دولت به 123 مرکز مبارزه با سرطان افزایش می یابد.

تقوی نژاد بیان نمود: در انتها دولت تدبیر و امید تعداد مراکز بهداشتی کشور به11 هزار و 471 مرکز می رسد که تمامی اینها از برکات نظام جمهوری اسلامی و برای مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: 7طرح بیمارستانی در استان وجود دارد که 293 تخت با 30 هزار مترمربع به شرایط موجود اضافه خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت ادامه داد: 140 میلیارد تومان برای توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در امسال و 5 پروژه دیگر از سال 1400 به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک شهید مفتح یاسوج، عنوان نمود: همچنین تا انتها سال، دو کلینیک ویژه هم در گچساران و دهدشت به بهره برداری خواهد رسید.

تقوی نژاد اضافه نمود: برای مرکز بیماری های خاص استان اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و در ادامه کوشش خواهیم کرد این پروژه در استان به بهره برداری برسد.

تقوی گفت: از 129 پروژه بهداشتی تعریف شده در استان 34 پروژه به بهره برداری رسیده و مابقی در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت بیان نمود: برای تکمیل این پروژه ها، 190 میلیارد ریال سهم وزارت بهداشت بوده که 196 میلیارد ریال پرداخت نموده است.

وی در ادامه اضافه نمود: سال گذشته 22 هزار و 280 مورد مجوز استخدام در کشور صادر کردیم که 10 هزار نفر آنان استخدام شدند و 9 هزار و 200 نفر از این تعداد در دانشگاه ها حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: اخیرا سهمیه ای به دانشگاه ها ابلاغ و سهمیه دیگری هم در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که طبق توافق امیدواریم سهم این استان در مورد آزمون های اداری و استخدامی سهم قابل توجهی باشد و بیمارستان های جدیدالتاسیس در مرکز توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات کادر درمانی، گفت: معوقه کارانه کادر درمان استان هاپیشتر 24 ماهه پرداخت می شد که هم اینک پرداخت این معوقات به 10 ماه رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1289

به "خبرنگاران تعداد بیمارستان های دولتی در کشور به 739 مورد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیمارستان های دولتی در کشور به 739 مورد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید