خبرنگاران مطالعات آبرسانی به 169 روستای دلگان انجام شد

به گزارش علی آباد جدید، زاهدان- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ایجاد سند توسعه خدمات رسانی دلگان مطالعات آبرسانی به 169 روستای دچار تنش آبی و فاقد تاسیسات در قالب 2 مجتمع جنوب و شمال این شهرستان با جمعیت 44 هزار نفر اجرا شده است.

خبرنگاران مطالعات آبرسانی به 169 روستای دلگان انجام شد

علیرضا قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: به منظور تامین آب آشامیدنی روستاها از منابع آب پایدار و با کیفیت اجرای خطوط انتقال جدید در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دلگان دارای 196 روستا با جمعیت 57 هزار و 201 نفر است افزود: از مجموع روستاهای این شهرستان 142 روستا با جمعیت 52 هزارو 351 نفر از آب آشامیدنی و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح های آبرسانی در دلگان شاخص آبرسانی در این شهر به 90 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم اینک شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی در روستاهای دلگان 79 درصد است اظهارداشت: عملیات آبرسانی در سالجاری به روستاهای چاه کیجی، چاه جلال و چاه شور در صورت اختصاص اعتبار آغاز می شود.

قاسمی بیان نمود: به طور متوسط هر ساله معادل 10 درصد از اعتبارات آبرسانی روستایی کل کشور به سیستان و بلوچستان تعلق گرفته که از این حیث در کشور رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی مردم روستایی سیستان وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به 73 درصد می رسد و هم اینک نیز شاخص بهره مندی آب در مناطق روستایی 68 درصد است.

به گزارش خبرنگاران دلگان به مرکزیت شهر گلمورتی از توابع سیستان و بلوچستان در 480 کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1505

به "خبرنگاران مطالعات آبرسانی به 169 روستای دلگان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالعات آبرسانی به 169 روستای دلگان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید