خبرنگاران ونزوئلا خواهان وام 5 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد

به گزارش علی آباد جدید، تهران- خبرنگاران- دولت ونزوئلا رسما خواهان وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور شد.

خبرنگاران ونزوئلا خواهان وام 5 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا روز سه شنبه (به وقت محلی) رسما از صندوق بین المللی پول خواست تا وامی 5 میلیارد دلاری به این کشور برای تقویت نظام سلامت آن در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعطا کند.

این نامه که دولت ونزوئلا آن را در توئیتر منتشر نموده در تاریخ 15 مارس (25 اسفندماه) خطاب به کریستالینا جورجیوا مدیر صندوق بین المللی پول نوشته شده است.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ونزوئلا، دولت برای کنترل شیوع این ویروس طرح قرنطینه سراسری در این کشور اجرا می نماید.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه اعلام نمود با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 33 نفر، طرح قرنطینه سراسری اجرایی می گردد.

پیش از این در ونزوئلا به دلیل مقابله با شیوع گسترده تر کرونا، شرایط اضطراری اعلام شده بود و مقامات دولتی تصمیم گرفتند با توجه به احتمال افزایش گسترده مبتلایان، قرنطینه سراسری اعلام نمایند.

ونزوئلا که ماه هاست به دلیل تحریم های آمریکا و بحران سیاسی در این کشور با بحران مالی جدی روبرو بوده، از کمبود شدید دارو و مواد بهداشتی رنج می برد.

مادورو همچنین عنوان نمود که این کشور بزودی از کوبا محموله دارو و از چین کیت های آزمایشی دریافت می نماید.

ارتش ونزوئلا نیز به عنوان بخشی از اقدام دولت برای حمایت از سیستم بهداشت عمومی، در سراسر این کشور مستقر شده است.

دولت ونزوئلا همچنین بیشتر پروازها را تعلیق و مدارس را تعطیل نموده است. مقامات ونزوئلا همچنین از مردم خواسته اند تا در زمان حضور در محافل عمومی ماسک به صورت بزنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 973

به "خبرنگاران ونزوئلا خواهان وام 5 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا خواهان وام 5 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید