خبرنگاران چراغ سبز اروپا به شرکت های داروساز برای فراوری داروی کرونا

به گزارش علی آباد جدید، تهران -خبرنگاران- اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که شرکت های داروساز مجازند در تامین داروهای بیمارستانی بیماران مبتلا به کووید - 19 بدون ترس از نقض مقررات رقابتی این نهاد، مشارکت نمایند.

خبرنگاران چراغ سبز اروپا به شرکت های داروساز برای فراوری داروی کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، گروهی از شرکت های داروسازی مجوز ضدانحصار اتحادیه اروپا برای فراوری داروهای بیمارستانی حیاتی برای مقابله با کرونا را دریافت کردند.

کمیسیون اروپا با ارسال نامه ای برای شرکت های داروسازی عمومی، به این شرکت ها تضمین داد که می توانند بدون نگرانی از جریمه در فرآیند داروسازی برای بیماران کرونایی سهیم باشند.

در این نامه آمده است: شرکت های مزبور، بزرگترین سهم در داروهای بیمارستانی حیاتی را که به شدت مورد احتیاج است، ایفا می نمایند.

این تصمیم با هدف کاهش شدت مقررات ضد انحصار اتحادیه اروپا اتخاذ شده است تا گامی در جهت مبارزه با کووید - 19 برداشته گردد.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا است به دولت های عضو این اتحادیه اجازه داده است وام و یاری اقتصادی در اختیار شرکت های داروساز قرار دهند و پرداخت های اقتصادیاتی شان را به تاخیر اندازند.

کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، این همکاری موقت طبق قانون ضد انحصاری اتحادیه اروپا، با توجه به هدف و اقدامات محافظتی موجود برای جلوگیری از نگرانی های ضدرقابتی، واقعا قابل توجیه است.

این فرآیند، یک سند تجاری دراختیار صنعت داروسازی اروپا قرار می دهد تا در زمینه موارد مجاز دستورالعمل های لازم ارائه گردد.

به طور خاص، این یک طرح همکاری داوطلبانه در میان فراورینمایندگان دارویی اعم از شرکت های عضو و غیرعضو انجمن داروسازان عمومی است.

کمیسیون اروپا در عین حال تاکید نمود که نظارت بر بازار این تضمین را می دهد که شرکت های داروساز، معین نماینده قیمت ها نیستند و از اختیارات خود در بازار سواستفاده نمی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران چراغ سبز اروپا به شرکت های داروساز برای فراوری داروی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چراغ سبز اروپا به شرکت های داروساز برای فراوری داروی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید