خبرنگاران کارشکنی آمریکا در ساخت خط لوله گازی روسیه - آلمان

به گزارش علی آباد جدید، تهران - خبرنگاران - یک روزنامه آلمانی نوشت، آمریکا برای متوقف کردن ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 (از روسیه به آلمان) پیمانکاران این طرح را تحت فشار قرار داده است.

خبرنگاران کارشکنی آمریکا در ساخت خط لوله گازی روسیه - آلمان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از بلومبرگ، روزنامه آلمانی ولت ام سونتاک (Welt am Sonntag) شنبه شب فاش کرد که آمریکا در حال افزایش فشار دیپلماتیک بر روی پیمانکاران اروپایی برای کنار گذاشتن پروژه خط لوله نورد استریم 2 است.

روزنامه آلمانی اضافه کرد: ده ها تن از مقامات آمریکا در روزهای اخیر با پیمانکاران اروپایی کنفرانس های ویدئویی برگزار کردند و بر توقف ساخت خط لوله گاز از روسیه به آلمان تاکید کردند.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا نیز در اوایل ماه جاری با تاکید بر توقف ساخت این خط لوله گازی خطاب به پیمانکاران گفت: همین الان از پروژه خارج شوید یا تبعات اجرای آن را بپذیرید.

نورد استریم 2، دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپاست که با مخالفت شدید آمریکا روبرو است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می گردد، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار گرفته است که نیمی از کل هزینه های برنامه ریزی شده 9. 5 میلیارد یورویی آن را تأمین می نماید. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران کارشکنی آمریکا در ساخت خط لوله گازی روسیه - آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشکنی آمریکا در ساخت خط لوله گازی روسیه - آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید