خبرنگاران کالاهای اساسی مورد نیاز اهالی دهستان موگویی کوهرنگ ذخیره سازی شد

به گزارش علی آباد جدید، شهرکرد- خبرنگاران- بخشدار مرکزی شهرستان کوهرنگ از ذخیره سازی سهمیه سوخت فسیلی، گاز مایع، سهمیه آرد خانه پزی و کالاهای اساسی مورد نیاز دهستان موگویی در سال جاری خبر داد و شرح داد: راه ارتباطی این منطقه برف گیر با نخستین بارش برف همه ساله مسدود و تا اوایل بهار سال آینده بازگشایی می شود.

خبرنگاران کالاهای اساسی مورد نیاز اهالی دهستان موگویی کوهرنگ ذخیره سازی شد

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

امیر قلی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعداد روستاهای منطقه دهستان موگویی را 16 روستا گفت و افزود: بیش از پنج هزار نفر از جمعیت روستایی عشایری دهستان موگویی که به منظور چرای دام در فصل بهار و تابستان در مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند، با سرد شدن هوا و آغاز بارندگی به مناطق مسکونی خود کوچ کردند.

وی گفت: ساکنان این روستاها با داشتن بیش از پنج هزار راس دام سبک به صورت درون کوچ در مناطق ییلاقی و مراتع به دامپروی مشغول و در ماه های سرد سال را در روستای سرآقاسید دهستان موگویی بسر می برند.

به گفته بخشدار مرکزی کوهرنگ با اشاره به اینکه به دلیل بارش برف این جاده 6ماه در سال راه ارتباطی بسته است،تاکید کرد: در زمان بسته بودن جاده 16 روستای دهستان موگویی، اهالی این دهستان برای مراجعه به مرکز شهرستان و استان از جهت بزنوید لرستان و یا گردنه کلوسه فریدن اصفهان امکان پذیر است.

قلی نیا، همچنین جمعیت شهری، روستایی و عشایری بخش مرکزی کوهرنگ را حدود 40 هزار نفر در 130 آبادی برآورد کرد و افزود:20 هزار نفر از این تعداد جمعیت عشایر کوچرو در نیمه دوم سال به استانهای گرجهتی کوچ می کنند.

به گزارش خبرنگاران، دهستان موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ 16 روستا پنج هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و یکی از برفی مناطق کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1415

به "خبرنگاران کالاهای اساسی مورد نیاز اهالی دهستان موگویی کوهرنگ ذخیره سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کالاهای اساسی مورد نیاز اهالی دهستان موگویی کوهرنگ ذخیره سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید