درخواست اعلام آمار واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا

به گزارش علی آباد جدید، دو قانون گذار آمریکایی در نامه ای به وزیر دفاع این کشور از عدم انتشار تعداد واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا و امتناع از پرداخت غرامت به خانواده های آن ها انتقاد کردند.

درخواست اعلام آمار واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الیزابت وارن سناتور دموکرات و رو خانا عضو مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت دفاع درخواست کردند آمار سالانه واقعی قربانیان غیرنظامی عملیات های نظامی این کشور منتشر گردد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه تی آرتی، این دو قانون گذار در نامه ای به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خواهان بازنگری جدی در آمار اعلام شده درخصوص تلفات غیرنظامی در نقاط مختلف دنیا شدند.

ماه گذشته میلادی، پنتاگون در گزارشی مدعی شد، عملیات های صورت گرفته به وسیله نیرو های نظامی این کشور، به کشته شدن تنها بیست و سه غیرنظامی و مجروح شدن ده تن دیگر منجر شده است.

با این حال، وارن و خانا در نامه خود متذکر شدند: گزارش های موثق ناظران تلفات غیرنظامی و گزارش سازمان ملل نشان می دهند که احتمالاً آمار واقعی، پنج برابر آمار اعلام شده باشد.

در گزارش نهاد های حقوق بشری و سازمان ملل آمده است، سربازان آمریکایی در کشور های مختلف 102 غیرنظامی را کشته اند، اما در همین آمار هم موارد متعددی از قلم افتاده اند.

وارن و خانا در نامه خود آورده اند: به اسم قدم اول، از شما می خواهیم این مسئله را آنالیز کنید که چرا این اختلاف ها در تعداد تلفات غیرنظامی همچنان ادامه دارد و در گام های بعدی تضمین دهید که ارتش آمریکا در تحقیقات درباره آمار تلفات غیرنظامی، ارزش بیشتری برای منابع اطلاعاتی خارجی قائل می گردد و فقط به منابع داخلی اکتفا نمی کند و ارزیابی های طرف ثالث را هم در نظر می گیرد.

بعلاوه در این نامه، از عدم پرداخت سه میلیون دلار غرامت تخصیص داده شده برای خانواده های قربانیان انتقاد شده است.

در گزارش پنتاگون ادعا شده که در عملیات های مختلف سال گذشته نیرو های آمریکایی در خاک افغانستان بیست نفر جان خود را از دست داده اند. اما آژانس امور افغانسان در سازمان ملل می گوید نیرو های آمریکایی دستکم 89 نفر را کشته و 31 تن را زخمی نموده اند.

در یک مورد دیگر، وزارت دفاع آمریکا مدعی شده تنها یک نفر در سومالی به وسیله نیرو های آمریکایی کشته شده است. این در حالی است که گزارش ها حاکی از این است که آن ها دستکم جان هفت غیرنظامی را در این کشور گرفته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1848

به "درخواست اعلام آمار واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اعلام آمار واقعی قربانیان غیرنظامی حملات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید