درگیری تظاهرات کنندگان کاتالونیایی با پلیس اسپانیا در سومین روز اعتراضات

به گزارش علی آباد جدید، تظاهرات کنندگان هوادار استقلال کاتالونیا از کشور اسپانیا در سومین روز اعتراضات با پلیس ضد شورش در شهر بارسلونا درگیر شدند.

درگیری تظاهرات کنندگان کاتالونیایی با پلیس اسپانیا در سومین روز اعتراضات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اعتراضات در ایالت کاتالونیا در مخالفت با حکم دادگاه عالی اسپانیا مبنی بر حبس طولانی مدت رهبران سابق این ایالت، روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و این اعتراضات در نهایت منجر به درگیری معترضان با پلیس ضد شورش در شهر بارسلونا شده است.

معترضان سطل های زباله و خودروها را در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در بارسلونا به آتش کشیدند و پلیس نیز با شلیک گلوله های پلاستیکی سعی در متفرق کردن معترضان نموده است.

معترضان بعضی از خیابان ها و جاده های اصلی شهر بارسلونا را نیز مسدود نموده اند.

دادگاه عالی اسپانیا روز دوشنبه با صدور حکمی 9 رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به حبس های طولانی مدت محکوم نموده است.

پلیس برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شده این اعتراضات اختلال زیادی را در حمل و نقل و ترافیک شهر بارسلونا به وجود آورده است. حامیان رهبران کاتالونیا وعده داده اند که برای برگزاری یک همه پرسی جدید برای جدایی از اسپانیا کوشش خواهند کرد.

این در شرایطی است که اتحادیه های کارگری کاتالونیا خواهان برپایی اعتصاب سراسری در روز آدینه در اعتراض به قوانین کار شده اند.

دادگاه عالی اسپانیا رهبران جدایی طلب کاتالونیا را به جرم شورش و جدایی طلبی، سوء استفاده از اموال و منابع اقتصادی دولتی و نقش در برگزاری همه پرسی شکست خورده 2017 میلادی برای جدایی از اسپانیا به زندان محکوم نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 554

به "درگیری تظاهرات کنندگان کاتالونیایی با پلیس اسپانیا در سومین روز اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری تظاهرات کنندگان کاتالونیایی با پلیس اسپانیا در سومین روز اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید