دشتی نمی تواند استقلالی گردد

به گزارش علی آباد جدید، سمیرا شیرمردی، خیلی وقت است که خبر می رسد علی دشتی یکی از بازیکنان مورد نظر استقلال است. بازیکنی سرعتی و گلزن که در سایپا هم نمایش نسبتا خوبی داشت. دشتی با وجود اینکه پیشنهادی جدی از استقلال داشت اما صبر کرد تا استراماچونی رسما سرمربی آبی پوشان گردد و مورد تایید او هم قرار بگیرد که مبادا نیمکت نشین گردد. این اتفاق در نهایت افتاد و خبر رسید علی دشتی با استقلال به توافق رسید. مبلغ قرارداد دشتی با استقلال چندان عجیب نیست.

دشتی نمی تواند استقلالی گردد

او برای یک فصل با آبی پوشان تهرانی به توافق یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی رسیده اما با وجود همه این توافقات، ظاهرا دشتی نمی تواند به این راحتی استقلالی شود چراکه او یک فصل دیگر با سایپا قرارداد دارد و باشگاه خودروساز موافق جدایی این بازیکن نیست. البته علی دشتی به خاطر بندی که در قراردادش آمده، فکر می نماید می تواند به راحتی جدا شود و قرارداد رسمی اش را با استقلال امضا کند اما ظاهرا این طور نیست. در قرارداد علی دشتی با سایپا که به مدت 2 فصل است، آمده فقط در صورت حضور علی دایی در سایپا، در این تیم می ماند.

با این بند، خیلی ها فکر می نمایند دشتی به راحتی می تواند جدا شود و به استقلال برود اما ظاهرا این بند چندان قابل استناد نیست. گفته می شود بند مورد نظر فقط در صورتی قابل اجرا خواهد بود که بازیکن مورد نظر کمتر از 10 بازی در لیگ برتر برای تیمش انجام داده باشد یا اینکه مبلغ قرارداد زیر 15 میلیون تومان باشد. در کنار آنها سن بازیکن هم مهم است که باید زیر 18 سال باشد اما علی دشتی هیچ کدام از این شرایط را ندارد. او یکی از بازیکنان اصلی سایپا در فصل قبل بود که قراردادی بالای 500 میلیون تومان داشت و البته 25 ساله است.

با این شرایط، شاید خیلی ها بگویند پس چطور پیغام صادقیان، محمد بلبلی، متین توکلی و حامد محمودی که در سپیدرود حضور داشتند و در قراردادشان آمده بود در صورت جدایی علی کریمی، آنها هم از سپیدرود جدا می شوند، جدا شدند و رفتند. شاید مبلغ قرارداد بلبلی و توکلی زیر 15 میلیون تومان باشد اما صادقیان و محمودی چطور می توانستند جدا شوند؟ دلیل این مساله به تعداد بازی های آنها برمی شود. هیچ کدام از این بازیکنان 10 بازی رسمی برای سپیدرود انجام نداده بودند. به همین دلیل به راحتی توانستند با استناد به بند مندرج در قراردادشان جدا شوند و بروند اما شرایط دشتی کاملا متفاوت است. او با توجه به بندی که در قراردادش وجود دارد نمی تواند به راحتی از سایپا جدا شود. با این شرایط، باید گفت علی دشتی همچنان بازیکن سایپا محسوب می شود و اگر استقلال خواستار به خدمت گیری او است، باید با این باشگاه خودروساز مذاکره کند تا در صورت توافق، دشتی را به خدمت بگیرد.

670-10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 305

به "دشتی نمی تواند استقلالی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشتی نمی تواند استقلالی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید