دل پونته: اردوغان باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد

به گزارش علی آباد جدید، دادستان و محقق پیشین سازمان ملل می گوید که رئیس جمهور ترکیه باید به خاطر جنایات جنگی در شمال سوریه، مورد پیگرد قرار گیرد.

دل پونته: اردوغان باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارلا دل پونته دادستان و محقق پیشین سازمان ملل در مصاحبه ای که روز شنبه (امروز) منتشر شد، گفت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه باید در مورد جنایات جنگی پیرامون عملیات نظامی در شمال سوریه، مورد بازپرسی و پیگرد قانونی قرار گیرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از وی گفت که مداخله ترکیه قوانین بین المللی را نقض نموده و مجددا درگیری در سوریه را از سرگرفته است.

دل پونته گفت: برای اردوغان این امکان وجود دارد که به خاک سوریه حمله کند تا کُردها را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهدید اردوغان در مورد بازگشایی دروازه ها برای ورود پناهندگان به اروپا، ملل اروپایی تمایلی به مقابله با ترکیه نداشتند، گفت: اردوغان پناهندگان را به عنوان یک عامل یاری نماینده برای دستیابی به شرایطی خوب، در اختیار دارد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه آغاز کردند. این عملیات پس از آن آغاز شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

هفته بعد در روز 17 اکتبر (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان ی پ گ از منطقه امن خارج شوند. پس از آن نیز روز سه شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند.

سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه نظامیان ی پ گ در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 588

به "دل پونته: اردوغان باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل پونته: اردوغان باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید