دولت ترودو قرارداد 912 میلیون دلاری برنامه دانش آموزان را بجای بنیاد خیریه به یک بنیاد هلدینگ مسکن واگذار نموده

به گزارش علی آباد جدید، اسنادی که جدید منتشر شده نشان می دهد که دولت نخست وزیر جاستین ترودو قرارداد اداره یک برنامه داوطلبانه دانش آموزان به ارزش 912 میلیون دلار را به بنیادی اهدا نموده که فقط سال گذشته رسما خیریه شده و هدف اعلامی اش هلدینگ املاک است.

دولت ترودو قرارداد 912 میلیون دلاری برنامه دانش آموزان را بجای بنیاد خیریه به یک بنیاد هلدینگ مسکن واگذار نموده

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

هم یک مسئول دولتی و هم یک مسئول خیریه تایید نموده اند که قرارداد بحث برانگیز برنامه بورسیه خدمات دانش آموزی کانادا آنطور که ترودو اعلام نموده با WE Charity نبوده است. بلکه دولت قرارداد را به WE Charity Foundation داده که یک خیریه جداگانه بدون هیچ نوع سابقه فعالیتی است.

بنیاد خیریه دبلیو ای ژانویه 2018 راه اندازی شد. شرکت دبلیوای آن را در آگوست 2018 غیرفعال خواند و در آوریل 2019 بود که این بنیاد توانست رسما به عنوان یک خیریه ثبت گردد. هدف اعلام شده این بنیاد مالکیت ده ها میلیون دلار املاک متعلق به خیریه دبلیوای است.

اینکه چطور این بنیاد تبدیل از طریق اجرای یک قرارداد بزرگ دولتی شده، باعث شده ترودو درگیر یک رسوایی اخلاقی بگردد و چند جلسه کمیته ای شکل بگیرد.
ترودو در بیانیه خود درباره برنامه دانش آموزی گفت قرارداد آن به خیریه دبلیوای اهدا شده است. اما دفتر بردیش چگر وزیر تنوع و شمول و جوانان سه شنبه تایید کرد که دولت در حقیقت قرارداد را به بنیاد خیریه دبلیوای اهدا نموده است. این دو نهاد در حقیقت دو خیریه جداگانه هستند.

در اسناد ثبت شده نزد سازمان مالیات کانادا، بنیاد خیریه دبلیوای اعلام نموده که شعبه، بخش یا زیرمجموعه هیچ خیریه دیگری نیست؛ اما آدرس و شماره تلفن این دو سازمان در تورنتو یکی است.

خیریه دبلیوای گفت به پیشنهاد تیم وکلای خود به دلیل نگرانی های موجود درباره احتمال شکایت های قانونی در ارتباط با برنامه دانش آموزی دولت تصمیم گرفت بنیاد را تبدیل به نهاد قراردادی دولت بکند. این نهاد گفت استفاده از چند نهاد سازمانی برای منزوی کردن شرکت از مسائل قانونی در ارتباط با یک پروژه خاص کاری رایج است و این حرکت با تایید وکلا و هیات مدیره اجرا شده است.

اما مارک بلومبرگ وکیل امور خیریه می گوید شوکه کننده است که دولت ترودو یک برنامه 912 میلیون دلاری را به بنیاد خیریه دبلیوای و نه به خیریه دبلیوای اهدا نموده است.

او گفت: به نظر می رسد این کاملا خلاف چیزی باشد که تعدادی از مسئولان دولتی گفته اند. کاملا شوکه کننده است که دولت بگوید برنامه را به خیریه دبلیوای داده در حالیکه در حقیقت آن را به بنیاد خیریه دبلیوای داده است؛ شرکتی که هیچ دارایی، تاریخچه یا اسنادی از کار خیریه ندارد.

بلومبرگ گفت اگر بنیاد خیریه دبلیوای نتواند برنامه داوطلبانه دانش آموزان دولت را تکمیل کند، دولت راه زیادی برای بازیابی سرمایه خود نخواهد داشت. به گفته او این دو نهاد کاملا جدا هستند.

او اضافه نمود: مثل این می ماند که دولت انتاریو بگوید 100 میلیون دلار به لندن انتاریو داده تا به مقابله با اثرات کووید-19 یاری کند در حالیکه در حقیقت پول را به لندن انگلستان داده باشد.

اسناد سازمان مالیات نشان می دهد که خیریه دبلیوای که یک سازمان توسعه بین المللی جوان محور است، در سال 1997 تاسیس شده و 43.7 میلیون دلار زمین و ساختمان در کانادا دارد. اما بنیاد خیریه دبلیوای در سال 2018 تاسیس شده اما هنوز عملیات خود را شروع ننموده است.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1333

به "دولت ترودو قرارداد 912 میلیون دلاری برنامه دانش آموزان را بجای بنیاد خیریه به یک بنیاد هلدینگ مسکن واگذار نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترودو قرارداد 912 میلیون دلاری برنامه دانش آموزان را بجای بنیاد خیریه به یک بنیاد هلدینگ مسکن واگذار نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید