راه اندازی بیمارستان خورشیدی در اوگاندا

به گزارش علی آباد جدید، عدم دسترسی به برق در نقاط دورافتاده معضلی برای ارائه خدمات پزشکی است، اما با راه اندازی بیمارستان خورشیدی در یک نقطه دورافتاده در روستایی در اوگاندا تحولی در این زمینه ایجاد شده است.

راه اندازی بیمارستان خورشیدی در اوگاندا

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مرکز جراحی کیابیروا قرار است به مردم حاشیه نشین اوگاندا خدمات پزشکی و جراحی را ارائه کند که تا به امروز در دسترس آنها نبوده است.

بر روی سقف این بیمارستان خورشیدی صفحاتی نصب شده که جمع آوری و سپس ذخیره سازی انرژی خورشید برای تبدیل به برق را ممکن می کند. همچنین سیستم هایی برای جمع آوری آب باران در این بیمارستان در نظر گرفته شده تا آب مجموعه به این شیوه تامین شود.

بیمارستان یادشده در کیابیروا قرار گرفته است که منطقه ای روستایی در نزدیکی خط استوا است. امید می رود در آینده بتوان ساختمان هایی مشابه را با همکاری مردم محلی در این منطقه از آفریقا و نقاط دیگر تاسیس کرد تا نیاز مردم فقیر وحاشیه نشین به خدمات پزشکی برطرف شود.

گفتنی است که حتی آجرهای این بیمارستان نیز با استفاده از نوعی خاک رس قرمز تولید شده اند که در نزدیکی محل ساخت آن وجود دارند. برای پخت این آجرها یک کوره در نزدیکی محل ساخت راه اندازی شده است. اقداماتی از این دست به رونق اقتصاد محلی نیز کمک می کند. برای دسترسی به اینترنت در این بیمارستان 32 کیلومتر کابل گذاری زیرزمینی نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 788

به "راه اندازی بیمارستان خورشیدی در اوگاندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بیمارستان خورشیدی در اوگاندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید