روسیه به اروپا در خصوص برهم خوردن توافق هسته ای ایران هشدار داد

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک روز پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در پایتخت اتریش، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه از کشورهای امضاکننده توافق هسته ای ایران خواست تا در برابر فشارهای آمریکا برای برهم زدن این توافق تسلیم نشوند و به آنها در خصوص پیامدهای جدی و خطرناک شکست این توافق هشدار داد.

روسیه به اروپا در خصوص برهم خوردن توافق هسته ای ایران هشدار داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، دولت آمریکا درصدد است تا این توافقنامه را برهم زند. وی اظهار داشت که سایر کشورهای امضاکننده برجام ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که در آن، آمریکا در نهایت اراده سیاسی خود را بر همه [کشورها] تحمیل می نماید.

ریابکوف روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: در نگاهی کلی، این بدترین سناریوی ممکن، اول از همه، در چارچوب پیامدهایی برای رژیم منع اشاعه، و همچنین نقضِ حقوق حاکمیتی کشورها است. در واقع، ایران نمونه بسیار آشکار از این مورد است که چگونه تغییر در وضعیت سیاسی واشنگتن می تواند بر وضعیت روابط [آمریکا] با تمام کشورها تأثیر گذارد.

ریابکوف در ادامه اظهار داشت اینکه متحدان آمریکا اهمیت این موقعیت را درنیابند، عجیب و تا حد زیادی اشتباه است.

لازم به ذکر است که کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگانی از کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران قرار است روز آدینه در وین، پایتخت اتریش تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 600

به "روسیه به اروپا در خصوص برهم خوردن توافق هسته ای ایران هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به اروپا در خصوص برهم خوردن توافق هسته ای ایران هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید