سراسر اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان نهاده شد

به گزارش علی آباد جدید، دولت آلمان با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید کرونا در اسپانیا سراسر این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داد.

سراسر اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان نهاده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، برلین به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا همچنین جزایر قناری و به این ترتیب تمام اسپانیا را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده و درباره سفر به این کشور به شهروندان هشدار داده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه لیست مناطق خطر کرونایی را منتشر نموده است. همچنین بعضی مناطق جدید از کشور کرواسی هم در این لیست جدید قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان آمار موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان در 24 ساعت گذشته 1267 نفر بوده است و بیشتر موارد ابتلا از ایالت بایرن گزارش شده است.

اسپانیا هم اخیرا به شدت با افزایش آمار جدید مبتلایان به کرونا به ویژه در مادرید پایتخت این کشور روبرو شده است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا درباره صعود چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در مادرید و اطراف آن ابراز نگرانی نموده و گفته است: شرایط بهداشت عمومی و توسعه و گسترش این بیماری همه گیر در پایتخت بسیار نگران کننده است.

وی یکی از دلایل به وجود آمدن این شرایط را زندگی پرجنب و جوش شبانه در مادرید دانست.

نخست وزیر اسپانیا در عین حال شرایط فعلی را با شرایطی که در ماه مارس وجود داشت قابل قیاس ندانسته و گفت: هیچ دلیلی برای اعلام شرایط اضطراری در سرتاسر کشور از جمله منع رفت و آمد مانند آنچه در اسپانیا بین مارس و ژوئن برای مهار این بیماری همه گیر شکل گرفت وجود ندارد.

در اسپانیا اخیرا آمار مبتلایان روزانه به شدت افزایش پیدا نموده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا از روز آدینه تا دوشنبه حدود 23 هزار مبتلای جدید در این کشور ثبت شده است و 1656 مورد هم در هفت روز در بیمارستان ها بستری شده اند که از بین آن ها 25 درصد مربوط به منطقه مادرید بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا بیش از 460 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 29194 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1307

به "سراسر اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراسر اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید