سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر افتتاح شد

به گزارش علی آباد جدید، با حضور معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در خانه هنرمندان ایران شروع شد.

سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر افتتاح شد

این جشنواره و نمایشگاه با حضور محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، پویا محمودیان معاون صنایع دستی، جواد دنیابانی مدیرکل حراست سازمان میراث فرهنگی و جمعی از فعالان و هنرمندان صنایع دستی همزمان با اولین روز از دهه فجر شروع شد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی در خصوص این نمایشگاه گفت: خوشحالیم که در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد شروع این جشنواره هستیم، این موضوع نشان می دهد که صنایع دستی در حال دستیابی به صندلی واقعی خود است.

محمودیان افزود: سال جاری این جشنواره با استقبال بسیار زیاد هنرمندان صنایع دستی روبرو شد، ما اعتقاد داریم که این جشنواره می تواند نقش بسزایی در کشف استعدادهای جوان و هنرنمایی هنرمندان گمنام داشته باشد چراکه فرصتی برای به نمایش گذاشتن آثار خود خواهند داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: این جشنواره همچنین فرصتی برای ارائه ایده های نو و کارهای بدیع در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد، ما در این جشنواره قدرت صنایع دستی ایران را به نمایش می گذاریم، کشور ما سومین تولیدکننده صنایع دستی در دنیا است، همچنین ما رتبه اول شهرها و روستاهای صنایع دستی ثبت دنیای شده را در اختیار داریم.

محمودیان ادامه داد: پس از فراخوانی که برای جشنواره ارائه شد، 700 کالا به دبیرخانه ارسال شد، آثار ارسالی با دقت و وسواس بسیار زیاد کارشناسان مورد ارزیابی نهاده شد و در نهایت 171 اثر برای نمایش و ارزیابی نهایی انتخاب شد.

او اظهار کرد: نمایشگاه این آثار از امروز 12 تا 23 بهمن در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود، همچنین در روز 17 بهمن داوران و ارزیابان پس از آنالیز آثار، منتخبان دریافت سرو زرین این جشنواره را انتخاب خواهند کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه نمود: امیدواریم در سالهای آینده این جشنواره با قدرت بیشتری برگزار گردد، ما با وجود این همه ظرفیت در حوزه صنایع دستی توان برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی را نیز داریم و کوشش می کنیم سالهای آینده این مهم صورت گیرد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 469

به "سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید