طالبان: داعش و امنیت ملی افغانستان قصد حمله به زندانیان آزاد شده ما را دارند

به گزارش علی آباد جدید، سخنگوی طالبان مدعی شد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد داعش با همکاری امنیت ملی افغانستان قصد حمله به اعضای این گروه حین آزادی از زندان را دارد.

طالبان: داعش و امنیت ملی افغانستان قصد حمله به زندانیان آزاد شده ما را دارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای مدعی شد که این گروه به اطلاعات مستندی دست یافته که نشان می دهد خطر جدی امنیتی در فرایند آزادی زندانیان باقیمانده از زندان پلچرخی وجود دارد.

وی افزود: داعشی ها با همکاری امنیت ملی افغانستان و برخی نظامیان و زندان بان ها قصد دارد تا بر خودروهایی که قرار است زندانیان باقیمانده طالبان را از زندان پلچرخی انتقال دهند حمله کنند.

سخنگوی طالبان ادامه داد: آن ها می خواهند از این طریق فرایند مذاکرات را مختل ساخته و همچنین از زندانیان انتقام بگیرند.

مجاهد با تاکید بر نگرانی این گروه در این باره از جهت های مرتبط خواست تا برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی اقدام کنند تا فرایند انتقال زندانیان مصونانه انجام شود و هشدار داد که در صورت بروز چنین وقایعی طرف هایی که در این بخش غفلت کردند مسئول خواهند بود.

پیش از این نیز سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که بارها زندانیان آزاد شده این گروه توسط نیروهای دولتی افغان کشته، بازداشت و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

وی همچنین هشدار داد که حمله به زندانیان تازه آزاد شده طالبان در خانه ماندن آن ها را غیرممکن می کند، چنین رویدادهایی رخ داده اند و زندانیان ما بار دیگر بازداشت شده و کشته شده اند.

طالبان اعلام کرده که پس از آزادی 400 زندانی باقیمانده این گروه طی یک هفته برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آماده خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1275

به "طالبان: داعش و امنیت ملی افغانستان قصد حمله به زندانیان آزاد شده ما را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: داعش و امنیت ملی افغانستان قصد حمله به زندانیان آزاد شده ما را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید