طرح پیشنهادی پوتین برای تزریق واکسن کرونا به مسافران خارجی

به گزارش علی آباد جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز آدینه در جریان یک همایش مالی با اشاره به کوشش مسکو برای گسترش شهرت و اعتبار جهانی خود به وسیله توزیع واکسن اسپوتنیک وی ساخت این کشور اظهار داشت که روسیه ممکن است با دریافت حق الزحمه به مسافران خارجی در این کشور واکسن کرونا تزریق کند.

طرح پیشنهادی پوتین برای تزریق واکسن کرونا به مسافران خارجی

پوتین خطاب به شرکت نمایندگان در همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ (SPIEF) گفت که بسیاری از افراد برای دریافت واکسن به روسیه می آیند. از این رو، از اعضای کابینه خود می خواهم تا سرانجام ماه میلادی جاری این موضوع را به طور کامل آنالیز نمایند و شرایطی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی حاضر در این کشور در ازای دریافت حق الزحمه ترتیب دهند.

لازم به ذکر است که واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه از سوی 66 کشور دنیا تأیید شده است و تحت نظر سازمان بهداشت دنیای و آژانس دارویی اروپا واقع شده است. افزون بر آن، تأییدیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده این واکسن در اتحادیه اروپا الزامی است.

با این حال، فرایند واکسیناسیون در روسیه کُندتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا است. تا جایی که وزیر بهداشت روسیه هفته گذشته گفت که حدود 17 میلیون نفر از جمعیت 144 میلیونی روسیه تا به امروز دست کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1789

به "طرح پیشنهادی پوتین برای تزریق واکسن کرونا به مسافران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پیشنهادی پوتین برای تزریق واکسن کرونا به مسافران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید