عابدینی: ایالات متحده به تحریم معتاد است

به گزارش علی آباد جدید، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکائی ها معتقد بودند، چون در ایران استفاده از اینترنت بسیار گسترده است لذا جمهوری اسلامی نمی تواند موضوع قطع اینترنت را مدیریت کند اما طی روز های اخیر مشاهده کردند که به کار خود ادامه دادیم.

عابدینی: ایالات متحده به تحریم معتاد است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با دانشجو، در مورد تحریم محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده به بهانه آنچه آن ها ممانعت جمهوری اسلامی از رسیدن صدای معترضین جمهوری اسلامی به دنیا دانستند، گفت: آمریکا سیاست فشار حداکثری را چه در حوزه تبلیغات و چه در حوزه عمل ضد جمهوری اسلامی تدارک دیده و این موضوع تنها ابزار در اختیار آمریکاست.

وی با بیان اینکه کاخ سفید به سبب استفاده بی رویه از قوه قهریه شدیدا قوه عاقله خود را از دست داده است، توضیح داد: بر این اساس آمریکایی ها قدرت تحلیل تحولات را از دست داده اند و به تحریم اعتیاد پیدا کردند لذا تحریم را در تمام حوزه های خود گسترش می دهند.

عابدینی با اشاره به اینکه ایالات متحده به خوبی می داند تحریم هایی که امروز در دستور کار خود قرار می دهد از مدت ها پیش در جریان بوده و ظرفیتی جدید برای تحریم مجدد و تاثیر در عرصه میدانی ندارند، گفت:، اما از آنجا که باید خود را در عرصه تبلیغ سر پا نگاه دارند چاره ای جز اجرای تحریم های تکرار نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: شاید بیش از سه سال است که در چارچوب تحریم های فزاینده آمریکا حوزه هایی مثل بانک و خرید نفت ایران با مشکل روبروست و هیچ کالایی از منظر رسمی امکان خرید و فروش ندارد و آمریکا در این زمینه همه هم و غم خود را در این جهت قرار داد که اقتصاد ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی سخنان خود را با طرح سوالی در مورد اینکه چرا ایالات متحده در این مرحله به تحریم وزیر ارتباطات روی آورد، ادامه داد و گفت: آمریکایی ها پروژه ای را تحت عنوان پروژه منطقه خاکستری دارند که در چارچوب آن وزارت خارجه، وزارت امنیت، آژانس توسعه بین المللی، وزارت دفاع، وزارت خزانه داری و مجلس آمریکا مشترک و هدفی واحد دارند و بر مبنای آن همه کوشش خود را بر این موضوع متمرکز می نمایند که از جهت تهدیدات سایبری برای دامن زدن به ناامنی در ایران و استفاده از نیرو های نیابتی خود این شرایط را تحت کنترل خود نگه دارند.

عابدینی با تاکید بر اینکه این رویه ویژگی نبرد های نامتقارن و غیرمنظم آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی است، یادآور شد: آمریکایی ها باید بدانند جمهوری اسلامی طی این سال ها به خوبی دریافته است که یکی از جهت های شبکه سازی علیه جمهوری اسلامی شبکه سازی به وسیله تهدیدات سایبری است و از آنجا که این جهت با شکست روبرو شده آمریکایی ها به دنبال ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ایالات متحده معتقد است وزارت ارتباطات ایران یکی از مولفه های اصلی در جنگ نامتقارن ضد جمهوری اسلامی است که تهدیدات سایبری آن ها را با مشکل روبرو نموده است از این رو با تحریم شخص وزیر به دنبال ایجاد فشار حداکثری بر این حوزه هستند.

وی با اشاره به توجیه آمریکایی ها در این چارچوب گفت: آن ها معتقد بودند، چون در ایران استفاده از اینترنت بسیار گسترده است لذا جمهوری اسلامی نمی تواند موضوع قطع اینترنت را مدیریت کند، اما طی روز های اخیر مشاهده کردند علی رغم اختلالات اینترنتی، اما خدمات دولت الکترونیک، بانک ها بدون هیچ مسئله ای به کار خود ادامه دادند و به نظر می رسد این اتفاق مسئله ای جدی برای آمریکایی هاست که نتوانستند راهبرد خود در بخش اینترنت و مسائل الکترونیک را به نتیجه برسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 647

به "عابدینی: ایالات متحده به تحریم معتاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: ایالات متحده به تحریم معتاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید