عبدالله: حاضرم برای تحقق صلح در افغانستان از انتخابات کناره گیری کنم

به گزارش علی آباد جدید، رئیس اجرایی دولت افغانستان که پیش از این گفته بود انتخابات نسبت به روند صلح اولویت دارد با چرخش از این موضع گفت که برای دستیابی به صلح حاضر است از برگزاری انتخابات بگذرد.

عبدالله: حاضرم برای تحقق صلح در افغانستان از انتخابات کناره گیری کنم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در یک گردهمایی تبلیغاتی گفت که تیم انتخاباتی وی حاضر است بخاطر صلح از انتخابات کناره گیری کند، حتی اگر فرصت دستیابی به صلح یک روز پیش و یا پس از روز انتخابات میسر گردد.

عبدالله پیش از این در یک تجمع انتخاباتی دیگر گفته بود که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نسبت به روند صلح در اولویت قرار گرفته است و در صورتیکه صلح بزودی تحقق نیابد باید به برگزاری انتخابات توجه بیشتری گردد.

رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در جمع کوچیان در کابل وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کوچی ها را تاسیس خواهد نمود.

چرخش عبدالله از موضعش درباره انتخابات در حالی روی داده که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تصریح می نماید که هیچ چیزی نباید انتخابات را به تعویق بیندازد، زیرا برگزار نشدن انتخابات سبب ایجاد بحران مشروعیت نظام می گردد.

پیش از این نیز جان بس سفیر آمریکا در کابل در اظهاراتی مخالف غنی گفته بود که روند صلح نسبت به برگزاری انتخابات افغانستان در اولویت قرار گرفته است.

این در حالی است که با توجه به گفت وگوهای آمریکا و طالبان و افزایش ناآرامی ها برگزاری انتخابات در زمان مقرر آن با ابهام روبروست و اتحادیه اروپا نیز اخیراًَ بیان کرد که به دلیل وضعیت امنیتی افغانستان از اعزام ناظران خود برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خودداری می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 438

به "عبدالله: حاضرم برای تحقق صلح در افغانستان از انتخابات کناره گیری کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: حاضرم برای تحقق صلح در افغانستان از انتخابات کناره گیری کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید