فراهانی: فقط 62 درصد از درآمد شهرداری تهران تحصیل شده است

به گزارش علی آباد جدید، تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه دار شورای شهر تهران در مورد حساب های درآمد و هزینه مهر و آبان ماه و 8 ماهه شهرداری تهران در سال 99 گفت زنگ خطر تحصیل درآمدی در شهرداری تهران به صدا درآمده و 38 درصد درآمد شهرداری طی 8 ماه گذشته محقق نشده است که این امر نشان می دهد فقط 62 درصد از درآمدتحصیل شده است.

فراهانی: فقط 62 درصد از درآمد شهرداری تهران تحصیل شده است

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه دار شورای شهر تهران در مورد حساب های درآمد و هزینه مهر و آبان ماه و 8 ماهه شهرداری تهران در سال 99 گفت: زنگ خطر تحصیل درآمدی در شهرداری تهران به صدا درآمده و با عدم تحقق 38 درصد طی 8 ماه روبرویم که این امر نشان می دهد تنها 62 درصد از درآمد را تحصیل نموده ایم.

وی اضافه نمود: این منابع تنها برای هزینه اجتناب ناپذیر شهری مانند هزینه نگهداشت ، رفت و روب، حقوق و دستمزد و... است. در مورد بحث درآمدهای شهرسازی هم این امر را ملاحظه می کنیم 72 درصد منابع تحصیل شده است ولی بدترین شرایط در مورد منابع غیر نقد است.

عضو شورای شهر تهران توضیح داد: تحقق منابع در هشت ماهه سال 1399 برابر با 62 درصد بوده است؛ بر این اساس ما در هشت ماهه با عدم تحقق 38 درصد منابع و کسری بودجه 7 هزار و 672 میلیارد تومانی روبرو بوده ایم! متاسفانه در 8 ماهه سال 1399 ما شاهد تنها 737 میلیارد تومان هزینه غیر نقد ثبت شده هستیم که این نشانه عدم وجود اراده ای در تحصیل و هزینه منابع غیر نقد در شهرداری دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران ادامه داد: از مجموع مصارف شهرداری تهران در 8 ماهه امسال تنها 1.064 میلیارد تومان در بخش تملک دارائی سرمایه ای (پروژه های تعمیر ،نگهداری و عمرانی) هزینه و ثبت شده است. در بخش تامین اقتصادی پروژه های عمرانی (اعتبارات تمبک دارائی سرمایه ای) در برش هشت ماهه ما با کسری عملکرد 9 هزار و 807 میلیارد تومانی نسبت به بودجه مصوب روبرو هستیم و این زنگ خطری است برای اتمام پروژه ها و بهره مند شدن شهفرایندان از عواید ناشی از توسعه و عمران شهر!

فراهانی اعلام کرد: آنالیز فرایند تحقق منابع نمایانگر آن است که ما در بخش واگذاری دارائی های سرمایه ای (درآمدهای شهرسازی) شاهد تامین 5 هزار و 881 میلیارد تومان منابع هستیم که این فرایند نمایانگر تحقق 72 درصد منابع پیش بینی شده در برش هشت ماهه از این محل در حالی است که شورای پنجم و مدیریت شهری با هرگونه شهر فروشی مخالفت نموده است و تنها تراکم مجاز و در چارچوب طرح تفصیلی را به متقاضیان پروانه ساختمانی ارائه نموده است، بدون شک سیاست گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل شرایط پرداخت در بخش شهرسازی به منظور تحریک تقاضای دریافت پروانه ساختمانی جدید می تواند به افزایش تحقق پذیری بودجه یاری شایانی کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش خزانه دار شورای شهر تهران اضافه نمود: ارائه این گزارش مهر تاییدی بود بر سناریوهای تحقق بودجه که در فروردین ماه امسال توسط کمیته بودجه و نظارت اقتصادی ترسیم شد و نشانه هایی است برای توجه مجموعه شورا و مدیریت شهری بر راهکارهای برون رفت از وضع موجود با تکیه و تاکید برفعال سازی تامین منابع و مصارف غیر نقد شهرداری در چارچوب دستورالعمل مصوب شورا ، توجه به جلب مشارکت و سرمایه گذاری، سیاست گذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی به منظور تحریک تقاضای دریافت پروانه ساختمانی جدید و توجه به مدیریت و کاهش هزینه است.

فراهانی توضیح داد: در این شرایط که تحصیل منابع سخت و سخت است، مدیریت منابع و کنترل هزینه ها اهمیت جدی پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1501

به "فراهانی: فقط 62 درصد از درآمد شهرداری تهران تحصیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهانی: فقط 62 درصد از درآمد شهرداری تهران تحصیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید