قانون درباره صحنه گل دوم استقلال چه می گوید؟

به گزارش علی آباد جدید، کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره یکی از صحنه های جنجالی دیدار استقلال و هوادار توضیحاتی ارائه کرد.

قانون درباره صحنه گل دوم استقلال چه می گوید؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در جریان دیدار تیم های فوتبال هوادار و استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر اتفاقی رخ داد که حاشیه ها و سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. عده ای با اشاره به گل دوم استقلال به هوادار، اعتقاد دارند که امیرحسین حسین زاده مهاجم آبی پوشان پس از تعویض لحظاتی وارد زمین شده است.

حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص این اتفاق به خبرنگاران گفت: اگر تیمی 12 نفره شود و بازیکن تعویضی دخالتی در بازی نکرده باشد، داور ادامه بازی می دهد و در اولین توقف، بازیکن خاطی را اخراج می کند. اگر بازیکن اضافه دخالتی در جریان گل یا بازی داشته باشد، گل مردود می شود.

وی افزود: صحنه این اتفاق را دیدم و فکر نمی کنم بازیکن وارد زمین شده باشد. اگر هم وارد زمین شده باشد، بیرون از محوطه جریمه بوده و قانون به صراحت در این باره توضیح داده است. بازیکن قصد دخالت نداشته و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به قضاوت سید علی اصغر مومنی در این دیدار گفت: از نیمه دوم، پریشانی و استرس در چهره داور مشهود بود. وقتی او سیاوش یزدانی را اخراج کرد، باید به سود هوادار پنالتی می گرفت. یزدانی در حالی که توپ داخل زمین بود، درون محوطه جریمه توپی دیگر که در زمین بود را به گردش درآورد. جریمه این کار اعلام یک ضربه آزاد مستقیم است و در اینجا باید به سود هوادار پنالتی گرفته می شد. متأسفانه از کمک های او هم کسی این موضوع را اطلاع نداد. اگر کنار تیم هوادار، فرد خبره ای حضور داشت شاید شرایط تغییر می کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2086

به "قانون درباره صحنه گل دوم استقلال چه می گوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون درباره صحنه گل دوم استقلال چه می گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید