لیبی، درخواست برای تشکیل فوری دولت دیبیه

به گزارش علی آباد جدید، شورای عالی دولت لیبی از نخست وزیر منتخب این کشور خواست هرچه سریع تر کابینه اش را تشکیل دهد.

لیبی، درخواست برای تشکیل فوری دولت دیبیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا، شورای عالی دولت لیبی از محمد دیبیه نخست وزیر منتخب نشست گفت وگوهای سیاسی این کشور خواست هرچه سریع تر کابینه اش را تشکیل دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه شورای عالی دولت لیبی خطاب به نمایندگان مجلس این کشور آمده است: به نزدیک شدن به تاریخ معین شده برای معرفی اعضای هیئت دولت وحدت ملی به مجلس شایسته است، نمایندگان بر اساس نقشه راهی که در نشست گفتگوهای سیاسی درباره آن توافق شده است، به دولت وحدت ملی رای اعتماد دهند تا این دولت به صورت قانونی عملا فعالیت خود را آغاز کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه تاکید شده است: شورای عالی دولت هیچ گونه دخالتی در انتخاب اعضای دولت وحدت ملی ندارد و امیدوار است که اعضای این دولت بر اساس توانایی هایی که دارند، در نهایت شفافیت انتخاب شوند.

در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی که تحت نظارت سازمان ملل در ابتدای ماه میلادی جاری در سوئیس برگزار گردید، شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند، یک قدرت اجرایی واحد برای فراهم کردن بسترهای لازم با هدف برگزاری انتخابات سراسری در 21 دسامبر 2021 تشکیل گردد.

قدرت اجرایی واحد متشکل از شورای ریاستی و دولت وحدت ملی است. محمد المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و عبدالحمید دیبیه هم به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی انتخاب شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1612

به "لیبی، درخواست برای تشکیل فوری دولت دیبیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، درخواست برای تشکیل فوری دولت دیبیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید